Rada hlavního města pověřila Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR), aby vypracoval studii revitalizace Olšanské ulice a jejího okolí. Studie určí budoucí urbanistickou podobu území, řešit bude ale také veřejné prostranství nebo dopravu a přispěje ke snížení ekologické stopy této oblasti. Studie by měla být hotová v dubnu 2022.
Olšanská ulice je důležitou městskou třídou a významnou dopravní tepnou. Prochází středem oblasti, ve které je naplánováno hned několik projektů v různém stádiu přípravy – např. revitalizace ulic Seifertova – Táboritská, rekonstrukce ulice Jana Želivského či proměna nákladového nádraží Žižkov. Současně je však lemována převážně administrativními budovami a území dnes dominuje automobilová doprava.
„Cílem je koordinovat záměry soukromých investorů se zájmy hl. m. Prahy. Studie pomůže nastavit plán dalších kroků v území tak, aby vznikla kvalitní část města, která se vhodně napojí na své okolí a zároveň bude přínosem pro obyvatele území,“ říká 1. náměstek primátora pro oblast územního rozvoje Petr Hlaváček.
Olšanská ulice by měla naplňovat vizi tzv. města krátkých vzdáleností a nastavit férové podmínky pro chodce, cyklisty a osoby se sníženou možností pohybu. Důraz bude také kladen na udržitelný rozvoj území a adaptaci na změnu klimatu. Součástí Olšanské ulice by tak měly být prvky tzv. modrozelené infrastruktury – např. výsadba nového stromořadí či systém hospodaření s dešťovou vodu.
IPR proto nechá vypracovat studii, která bude obsahovat návrh nové urbanistické struktury, koncepci napojení na sítě městské infrastruktury a plán revitalizace veřejného prostranství. V rámci přípravy studie proběhne rovněž participace s občany. Počítá se mimo jiné se sběrem podnětů formou dotazníkového šetření a se setkáním s místními obyvateli a spolky.
„V minulých měsících jsme podrobně prověřovali celé území, setkávali se s místními aktéry a formulovali zadání pro studii. Jsme rádi, že se projekt posouvá do další fáze. Protože stojíme o co nejkvalitnější řešení, budeme hledat externího zpracovatele v otevřeném výběrovém řízení,“ popisuje pro IPR jeho ředitel Ondřej Boháč.
tisková zpráva
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.
Jo, taky se mi to líbí, fakt to má něco do sebe!