Praha 16. března (ČTK) – Změna územního plánu, která umožní přestavbu pražského Masarykova nádraží, by mohla být schválena do léta. Lidé mohli naposledy v pátek podávat ke změně připomínky. Přišlo jich jen několik, řekla ČTK ředitelka magistrátního odboru územního plánu Jitka Cvetlerová. Podle ní úředníci zhruba do měsíce připomínky zpracují. Pak o nich rozhodne vedení hlavního města.
Magistrát dnes uspořádal veřejné projednání změny, na které se přišlo podívat několik desítek lidí. S dotazy ale vystoupili jen dva, a to zástupce Klubu Za starou Prahu a developerské společnosti, která vlastní pozemky nedaleko nádraží.
Už dříve podle Cvetlerové podaly ke změně připomínku České dráhy. "Chtějí přerušit projednávání, aby mohly změnu přepracovat. O jejich připomínce ale musí rozhodnout zastupitelstvo. Navíc se změnou souhlasilo ministerstvo dopravy," řekla ČTK Cvetlerová.
Až magistrát připomínky zpracuje, předloží je výboru pro územní rozvoj, radě a zastupitelstvu hlavního města. To o nich definitivně rozhodne.
Podle návrhu, který magistrát už dříve vyvěsil na svých webových stránkách, zůstane na nádraží zachován železniční provoz. Přeměněny by měly být jen plochy, které už nejsou pro provoz železnice potřebné. "Cílem je zajistit dostatečný prostor pro rozvoj příměstské a městské železniční dopravy v jedné ze dvou centrálních železničních stanic hlavního města," uvádí se v návrhu.
Zachován zůstane objekt pošty u Hybernské ulice, s jejím zbouráním nesouhlasilo ministerstvo kultury. Nepočítá se se zástavbou na opačné straně nádraží u ulice Na Florenci. U Trocnovské ulice bude zachován prostor pro případné pokračování Nového spojení, které pomocí estakád spojuje několik pražských nádraží.
Návrh umožní přestavbu autobusového nádraží na Florenci, nádraží by mohlo být součástí nové zástavby. Je navrženo propojení ulic Na Florenci a Pernerova, u Muzea hlavního města Prahy by měl vzniknout nový veřejný prostor se zelení, který by pokračoval směrem k Vítkovu. Uvažuje se i o možném budoucím propojení ulic Na Florenci a Opletalova například podchodem nebo nadchodem nad kolejištěm nádraží.
Změna počítá i s vybudováním železničního muzea v areálu bývalého depa Masarykova nádraží. Přes areál muzea by mělo být možné projít pěšky na Vítkov.
Odborníci, kteří posuzovali vliv změny na životní prostředí, s návrhem souhlasí. Navrhují ale, aby se budoucí výstavba řešila současně se zklidněním magistrály, která území zatěžuje hlukem.
Pražský magistrát v současnosti připravuje další dvě změny územního plánu, které by měly umožnit přeměnu Smíchovského a Nákladového nádraží Žižkov. V případě žižkovského nádraží ale musí město nově počítat s tím, že ministerstvo kultury minulý týden prohlásilo hlavní budovu za kulturní památku. U Smíchovského nádraží se tento týden shodli na podobě změny zástupci investora a městské části, v následujících týdnech by měli podle Cvetlerové poslat svůj návrh magistrátu.
Související články:
- Praze 1 se nelíbí změny, jež umožní přestavbu Masarykova nádraží 15.3.2012
- Pražané mohou dávat připomínky k přestavbě Masarykova nádraží 12.3.2012
- Naděje pro pražské nádražní brownfields? 13.3.2012
- Přednášky předních evropských urbanistů 2.3.2012
- Projekt Pražská nádraží ne/využitá ukáže, jak díky železničním budovám oživit celé městské čtvrti 1.3.2012
- ČD otevřely zrekonstruovanou dvoranu Masarykova nádraží 5.12.2011
- V okolí Masarykova nádraží by neměla chybět zeleň, obchody a relaxační zóna 21.7.2011
- Výstava: Budoucnost území kolem Masarykova nádraží 1.6.2011
- Začíná oprava dvorany pražského Masarykova nádraží, hala se uzavře 1.12.2010
- Masarykovo nádraží dráhy zřejmě opraví za vlastní peníze 4.12.2009
I když tomu říkají mobiliář, tak bych přála nám všem, aby měl výsledek stejné kvality, jako svého času dostavby od…
Připadá mi to, jako ba tahle dispozice nepočítala s dětmi. Všechny ložnice (tedy i dětské pokoje) jsou hned u vchodu,…
Proč by Správu železnic měla zajímat rekreace Pražanů?
Přemístění mostní konstrukce přece nejde srovnávat s destrukcí budov. Ta konstrukce zůstane zachovaná a dokonce bude i dál sloužit svému…
Velmi pěkné ale pro člověka pracujícího rukama nedostupné.