Na právě probíhající rekonstrukci mostu přes Labe ve Štětí, určeného pro
osobní auta a pěší, je odvodnění řešeno obrubníkovými prvky MEA DECK. Vzhledem
k nulovému podélnému spádu je třeba vodu z vozovky dostat co nejrychleji do
odvodňovacího žlabu. Kombinace obrubníku a žlabu uspoří pojízdnou šířku
komunikace, která je v jednom směru široká pouze 3 m a bodové odvodnění by
zasahovalo do jízdního pruhu. Celková délka odvodnění obou vozovek je cca. 600
metrů. Řešení odvodnění mostů pomocí obrubníkového odvodnění prodlužuje
životnost vozovky i celé konstrukce.
Voda se dostane nejkratší cestou do podélného žlabu, kde rychle odteče do
průběžně navržených odtoků nebo až na konec mostu za dilatační spáru. Na mostě nevzniknou
louže ani při silném dešti, a tudíž nehrozí stříkání vody na chodce.
Více informací o mostním odvodnění najdete ZDE.
podle podkladů společnosti MEA Water Management
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.