Nadchod nad Masarykovým nádražím

Nadchod nad Masarykovým nádražím

(10. 8. 2017) SŽDC chce vybudovat nad pražským Masarykovým nádražím zastřešení s vestibulem

   
 
 
 
 

Nadchod nad Masarykovým nádražím

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) chce vybudovat nad pražským Masarykovým nádražím zastřešení s vestibulem, kterým si budou moci lidé zkrátit cestu centrem Prahy. Původně se počítalo s podchodem pod kolejemi. Celkové investiční náklady na modernizaci stanice se pohybují okolo 1,66 miliardy korun. SŽDC to uvedla v tiskové zprávě.

„Oproti původnímu zadání s výstavbou podchodu pod železniční stanicí bude součástí projektované stavby vybudování nového vestibulu ve formě zastřešení nad jednotlivými nástupišti propojující prostor ulic Na Florenci, Hybernské a Opletalovy s jednotlivými nástupišti Masarykova nádraží a současně také pěší propojení ulic Hybernské a Opletalovy s ulicí Na Florenci,“ přibližuje generální ředitel SŽDC Pavel Surý. Návrh východního vestibulu, zastřešujícího platformy nad nástupišti, vychází z varianty podkladové Studie zastřešení žst. Praha Masarykovo nádraží, tzv. Vlaštovky, kterou zpracovaly ve spolupráci společnosti SUDOP PRAHA a Jakub Cigler Architekti.

Zadaná dokumentace bude kompletně řešit uspořádání vestibulu na Masarykově nádraží, tedy počty a umístění eskalátorů, schodišť či výtahů. Zabývat se bude umístěním orientačního a informačního systému, prostor pro odbavení cestujících, čekáren a mobiliáře. Výsledkem bude návrh prostor v takovém rozsahu, který potřebují cestující na železnici pro přístup k vlaku. Dále bude řešit funkci pěšího propojení ulic Opletalovy, Hybernské a Na Florenci. Stanoví hlavní pěší trasu tak, aby nedocházelo ke kolizi procházejících s čekajícími cestujícími.

Samozřejmostí bude návrh přístupů z ulic Hybernské a Na Florenci tak, aby bylo výsledné řešení územně projednatelné, a to i s ohledem na minimální zásah do křižovatky u Hybernské ulice. V neposlední řadě se studie musí zabývat architektonickou stránkou. Zhotovitel vyhotoví vizualizace architektonického návrhu stavby a zpracuje videospot a prezentace stavby. Součástí zakázky je zpracování 3D modelu všech částí stavby, který bude základem pro zpracování kompletní přípravné dokumentace.

Území Masarykova nádraží je jedinečnou rozvojovou lokalitou v samotném centru Prahy, která je kvalitně zapojena do městské struktury a navíc je díky železničnímu spojení v přímém kontaktu s dalšími pražskými i mimopražskými územími. „Návrh studie respektuje a využívá unikátnost lokality. Vyzdvihuje výhodnost zachování vlakové obsluhy centra města a zajištění bezbariérového propojení dnes de facto izolovaných čtvrtí Prahy, Josefova, Nového Města, Karlína a dolního Žižkova,“ zdůrazňuje primátorka hlavního města Prahy Adriana Krnáčová.

Vypsat zakázku plánuje SŽDC v průběhu srpna. Předpokládaná doba zpracování dokumentace je 18 měsíců a spolu s nutným časem na veřejnou zakázku lze očekávat územní rozhodnutí v polovině roku 2019. Očekávaná hodnota zakázky dosahuje přibližně 11 miliónů korun. Celkové investiční náklady na modernizaci stanice se pohybují okolo 1,655 miliardy korun.
tisková zpráva

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

25. 3. 2018 12:29:52. Re: Nadchod nad Masarykovým nádražím. Ivan Kováč

 
 
 
 

25. 3. 2018 12:29:52. Re: Nadchod nad Masarykovým nádražím. Ivan Kováč

  Prečo to rieši iný architekt, keď už Penta mala pripravený vlastný a zaujímavejší návrh v rámci toho ich projektu od Zahy Hadid?

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

6. 8. 2020 16:56:21

Re: Nový koncertní sál v Ostravě

Byť to bude vypadat trochu přízemně, ale nemohu najít investiční náklady. Mělo by to být 2 mld. Kč. Jistě díky dobrému rattingu, jak nám sděluje primátor, si město může dovolit dost vysoké půjčky, zejména když uvážíme, že mezi investice s účastní rozpočtu města patří i parkovací plochy P+R, nový kampus-dílčí sportovně vzdělávací areál Ostravské Univerzity na Černé louce, stavba Černé kostky (technická knihovna) naproti Domu kultury v podzemními parkovišti a postupná modernizace tramvajových tratí v celém obvodu města s dodávkou nových švýcarských tramvajových souprav (jsou skvělé). Zatím jsem nečetl souhrnný investiční plán na příští roky s tím, jak se budou tyto úvěry splácet, a jak jsou plánovány příjmy města. Jak se s tímto neúplným výčtem (chybí několik miliardových akcí pro sport a další společenské účely, např. v Krásném Poli nebo v bývalém areálu Ostravské rafinérie u Fifejd) velkých akcí porovná pokus prosadit tragické prodloužení tramvajové trati od Slovanu kolem Duhy až ke Globusu a s tratí kolidující projektově rozpracovaný Severní spoj od D1 do Poruby. To nemá veřejnost tušení. A má ho Magistrát, tedy ambiciózní primátor? Není už postaveno nebo nachystáno dost památníků, které nám budou jeho "Macurovskou éru "vlády nad městem navždy připomínat? Musí to vše snad i dobré, co napáchal, zhatit jednou zbytečnou investicí i proti potřebám města a proti zásadnímu nesouhlasu dotčených městských obvodů v Porubě? I za cenu obrovského zadlužení města na roky dopředu? Doufám, že ho okolnosti včas zastaví, aby přestal vyhazovat peníze města na předem ztracenou a jasně hloupou akci, jako je tato tramvajová trať ke Globusu skrz plně urbanizované a přírodně skvěle stabilizované prostředí 3 městských obvodů! Jediným motivem k rozjetí této monstrakce v roce 2017 byl dnes již propadlý příslib 1,5 mld. Kč z evropských fondů. Dnes to hodlá primátor financovat jinak, ale možná sám neví, jak. Osobně si myslím, že ten záměr bude nakonec zrušen. Investovaných 30 až 40 milionů Kč do přípravy stavby město hravě odepíše. To jsou přece drobné proti již výše uvedeným stavbám.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz