Pavel Hladík, 2005, FA ČVUT
vedoucí práce: Patrik Kotas
oponent: I. Lejčar
konzultace: M. Florián, K. Hájek, J. Malec, J. Fousek, B. Vaňková, M. Micka, K. Lorenc, V. Rotter
Projekt řeší kompletní revitalizaci území nádraží Praha Smíchov. Nádraží se nachází na levém břehu řeky Vltavy v současnosti prudce se rozvíjející části Prahy 5. Je to vstupní bod do centra Prahy z jihozápadu z přilehlých oblastí pražské aglomerace a z dálkových meziměstských železničních spojení.
Koncept řešení je postaven na těchto důležitých bodech:
- ï? Ekonomicky pozvednout tuto lokalitu a vytvořit nové městské centrum
- ï? Povýšit Nádražní ulici na urbanisticky volný prostor s centralizovaným, organizovaným dopravním uzlem
- ï? Propojit danou lokalitu, která byla po více než století dělena železnicí a nyní městským okruhem
- ï? Povýšit objekt nádraží na veřejný prostor s nonstop životem
- ï? Vytvořit pobytovou terasu, která bude mít návaznost na možný nový park nad kolejištěm
- ï? Zrychlit přístup do transportního uzlu, zrychlení a zpřehlednění přestupů
- Setřít hranice mezi městskou urbanizovanou strukturou, náročným dopravním uzlem a parkovou zelení
Vzniká tak 3D struktura, která umožňuje volný průchod a pohyb cestujících i návštěvníků ve všech směrech. Zároveň je prosvětlená denním osvětlením. Autobusové nádraží přemístěné z lokality Na Knížecí je umístěno v západní části na úrovni nástupišť pro rychlíkovou vnitrostátní dopravu. Těsná návaznost umožňuje přímý přestup z železniční dopravy na dopravu autobusovou. Stání autobusů je šikmé po úhlem 35°, nutné prosklené čekací zázemí je přímo před stáním autobusů.
Publikováno ve stavbě č. 5/2005
Minimalistické, ale praktické. Taková ideální kombinace pro rodinný život. A ta krytá terasa vypadá podle popisu parádně :-)
Zní to jako velmi promyšlený návrh. Máme podobně svažitý pozemek, tak mě inspiruje, že i takové místo má velký potenciál!
Je to moc krásný projekt :-) A ten důraz na orientaci místností podle světových stran..To dělá v každodenním životě obrovský…
Musím potvrdit..žádná plíseň, žádné tepelné mosty. Funguje skvěle!
Projekt pana Vostrackého sleduju už delší dobu, má opravdu cit pro funkční a zároveň estetické stavby. Tahle není výjimkou.