Rekonstrukce smíchovského nádraží je v plném proudu. Pracuje se na prodloužení podchodů a výstavbě nové lávky přes kolejiště. Stavbaři se zaměří na mosty přes několik ulic a dochází k dopravním omezením.

Železniční stanice na pražském Smíchově se v následujících letech promění v moderní dopravní terminál. Jeho součástí bude i původní nádražní budova, která projde celkovou rekonstrukcí. Stavební práce by podle Správy železnic měly trvat do roku 2028. Stavba navazuje na probíhající modernizaci kolejiště stanice, v rámci které se rekonstruují také všechna nástupiště a podchody.

Současná nádražní budova se zrekonstruuje, a to v koordinaci s výstavbou nového dopravního terminálu dálkové a příměstské autobusové dopravy nad železniční stanicí, s nímž se propojí v jeden funkční celek. Ten ponese název Nádraží Smíchov (oproti původnímu názvu Terminál Smíchov). Namísto jižního křídla vznikne čtyřpodlažní novostavba, ve které budou umístěny obchodní a gastronomické jednotky a služby nejen pro cestující, ale i další návštěvníky této rušné části Smíchova.

Nádraží Smíchov bude součástí velké proměny celého území. S železnicí propojí nově budovanou čtvrť, tramvaje i metro, nad nástupišti vznikne platforma s autobusovým nádražím pro dálkové i příměstské spoje. K dispozici bude parkoviště P+R i kapacitní stání pro kola. Zastřešení nástupišť bude zároveň sloužit jako spojnice Smíchova a Radlic.

Současná nádražní budova na pražském Smíchově pochází z roku 1956. Po hlavním a Masarykově nádraží je třetí nejvytíženější v Praze. Součástí její vstupní haly se v polovině 80. let minulého století stal vchod do stanice metra Smíchovské nádraží na tehdy nově budované lince B. Hlavní část rekonstrukce stanice Praha-Smíchov odstartovala loni v březnu. Realizace staveb Rekonstrukce žst. Praha-Smíchov a Výstavba lávky v ŽST Praha-Smíchov jsou spolufinancovány Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).
Podle podkladů investora
Pokud vím, tak jméno pro každou ulici nebo náměstí musí být schváleno místopisnou komisí. Jak je tedy možné, že si…
oprava : ..nechuť mírnou, .... záruka, že nevytvoří i něco.....
Tak ikonická architektura? Pro mne je to totální nesympatická asymetrie, která postrádá pohodu a líbivost, a naopak vyvolává neklid a…
Projektantem má být METROPROJEKT Praha. Poptám se podrobněji na SŽ a doplním.
Dobrý den, krásná realizace přestavby skeletu MS-OB.Jednoduchost a čisté linie.Dalo by se říci,že teprve nyní stavba vynikla. Velmi povedená konstrukce…