Termín dokončení je říjen 2020 a cena bude 130 milionů.
Lávku postaví společnost SMP CZ.
Lávka je technickou stavbou bez architektonické soutěže. Důvodem je nutnost urychlení její výstavby a také to, že není v územním plánu. Jeho změna by její realizaci značně zdržela:
• Lávka bude široká 4 m a bude určena pro pěší a cyklisty. Umožní i průjezd sanitky do hmotnosti 3,5 tuny.
• Konstrukce bude řešena jako obloukový spojitý nosník s průměrem 913 mm a bude mít nosnost 500 kg na metr.
• Bude umístěna nad úrovní 20 leté vody a v případě povodně na úrovni roku 2002 je možné sklopit její zábradlí.
• Konstrukce lávky bude maximálně usnadňovat její technické kontroly.
Zdroj: IPR Praha
Související články:
Praha začne předávat staveniště trojské lávky stavební firmě 19.9.2019
Praha získala stavební povolení pro stavbu trojské lávky 17.5.2019
Už Vitruvius před 2000 lety připomněl, jaké aspekty musí stavební dílo obsahovat, aby bylo možné mluvit o stavebním díle, aby bylo funkční, bezpečné a krásn (utilitas, firmitas, venustas).Myslím, že stavba za 130 milionů, která bude 100 let nejenom sloužit, ale také spoluvytvářet prostředí by stavebním dílem nepostrádajícím architektonický a výtvarný rozměr být měla. Bezduchost by byla omluvitelná u provizoria…
A co ty argumenty, že nemohla být vyhlášena architektonická soutěž? Že nebylo dost času? Ale vždyť stačilo vyzvat např. 3 vynikající architekty (s příslušnými referencemi) v rámci vyzvané jednokolové soutěže! A že most není v územním plánu? Proč pisatel čtenáře ohlupuje. Copak platí, že banální stavby mohou být vyprojektovány a povoleny, i když nejsou v souladu s územním plánem. Ale usilovat o kvalitní výsledek pomocí architektonické soutěže se v identické územně plánovací situaci nesmí?
Podobné články jsou návodné: Vyhněte se architektům a architektuře a můžete stavět rychle a dokonce bez souladu s územním plánem…
Dobrý den,
neměli byste při zveřejňování vizualizace nějakého architektonického díla doplnit i informaci o autorovi stavby?