Praze 1 se nelíbí změny, jež umožní přestavbu Masarykova nádraží

Praze 1 se nelíbí změny, jež umožní přestavbu Masarykova nádraží

(15. 3. 2012) Praha 14. března (ČTK) - Praha 1 nesouhlasí s navrhovanou změnou územního plánu, která umožní přestavbu Masarykova nádraží. Na dnešní tiskové konferenci to řekl starosta Oldřich Lomecký (TOP 09). Po vedení města bude požadovat dopravní a urbanistické studie, které by záměr města ospravedlnily. Městská část se také chystá připomínkovat páteční veřejné projednání, kde by měly zaznít i její konkrétní výtky. Praha 8 naopak chystanou změnu územního plánu v lokalitě Masarykovo nádraží - Florenc vítá.

 
 
 
 

Praze 1 se nelíbí změny, jež umožní přestavbu Masarykova nádraží

Praha 14. března (ČTK) - Praha 1 nesouhlasí s navrhovanou změnou územního plánu, která umožní přestavbu Masarykova nádraží. Na dnešní tiskové konferenci to řekl starosta Oldřich Lomecký (TOP 09). Po vedení města bude požadovat dopravní a urbanistické studie, které by záměr města ospravedlnily. Městská část se také chystá připomínkovat páteční veřejné projednání, kde by měly zaznít i její konkrétní výtky. Praha 8 naopak chystanou změnu územního plánu v lokalitě Masarykovo nádraží - Florenc vítá.

Návrh změny územního plánu projednávali radní Prahy 1 i komise územního rozvoje této městské části. Výsledkem je několik věcných připomínek, které ale Lomecký zatím odmítl blíže popsat. "Jedná se o důležitý prostor, spojnici mezi Prahou 1 a 8, a je tedy nezbytná urbanistická a dopravní studie. Pak, až bude vyhotovena a bude v souladu s tou koncepcí města, pak není problém, aby projekt pokračoval," uvedl Lomecký. Podle něj ze strany městské části nejde o obstrukci. "Chceme jen najít to nejlepší řešení," řekl.
sarykovo nádraží, foto Lukáš Beran
S plány hlavního města naopak souhlasí starosta Prahy 8 Jiří Janků (ODS), který oceňuje zejména to, že se propojí Nové Město a Karlín. "Je to úprava, na kterou již dlouho čekáme a která umožní určitou transformaci této lokality," uvedl Janků.

Návrh magistrátu počítá na Masarykově nádraží se zachováním železničního provozu a také zachováním poštovního dvora. S odejmutím jeho památkové ochrany totiž nesouhlasilo ministerstvo kultury. Plán města tak neobsahuje rozšíření kolejiště nádraží na úkor pošty u Hybernské ulice. Přesunutím kolejiště se původně měla uvolnit plocha na opačné straně u ulice Na Florenci, kde se plánovala nová výstavba.

Co naopak návrh zohledňuje, je přestavba autobusového nádraží na Florenci a propojení ulic Na Florenci a Pernerova. U Muzea hlavního města Prahy by měl vzniknout nový veřejný prostor se zelení, který by pokračoval směrem k Vítkovu. Uvažuje se také o možném budoucím propojení ulic Na Florenci a Opletalova například podchodem nebo nadchodem nad kolejištěm nádraží. Změna počítá též s vybudováním železničního muzea v areálu bývalého depa Masarykova nádraží.

Související články:
Pražané mohou dávat připomínky k přestavbě Masarykova nádraží 12.3.2012

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře
 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz