Praze 1 se nelíbí změny, jež umožní přestavbu Masarykova nádraží

Praze 1 se nelíbí změny, jež umožní přestavbu Masarykova nádraží

(15. 3. 2012) Praha 14. března (ČTK) - Praha 1 nesouhlasí s navrhovanou změnou územního plánu, která umožní přestavbu Masarykova nádraží. Na dnešní tiskové konferenci to řekl starosta Oldřich Lomecký (TOP 09). Po vedení města bude požadovat dopravní a urbanistické studie, které by záměr města ospravedlnily. Městská část se také chystá připomínkovat páteční veřejné projednání, kde by měly zaznít i její konkrétní výtky. Praha 8 naopak chystanou změnu územního plánu v lokalitě Masarykovo nádraží - Florenc vítá.

 
 
 
 

Praze 1 se nelíbí změny, jež umožní přestavbu Masarykova nádraží

Praha 14. března (ČTK) - Praha 1 nesouhlasí s navrhovanou změnou územního plánu, která umožní přestavbu Masarykova nádraží. Na dnešní tiskové konferenci to řekl starosta Oldřich Lomecký (TOP 09). Po vedení města bude požadovat dopravní a urbanistické studie, které by záměr města ospravedlnily. Městská část se také chystá připomínkovat páteční veřejné projednání, kde by měly zaznít i její konkrétní výtky. Praha 8 naopak chystanou změnu územního plánu v lokalitě Masarykovo nádraží - Florenc vítá.

Návrh změny územního plánu projednávali radní Prahy 1 i komise územního rozvoje této městské části. Výsledkem je několik věcných připomínek, které ale Lomecký zatím odmítl blíže popsat. "Jedná se o důležitý prostor, spojnici mezi Prahou 1 a 8, a je tedy nezbytná urbanistická a dopravní studie. Pak, až bude vyhotovena a bude v souladu s tou koncepcí města, pak není problém, aby projekt pokračoval," uvedl Lomecký. Podle něj ze strany městské části nejde o obstrukci. "Chceme jen najít to nejlepší řešení," řekl.
sarykovo nádraží, foto Lukáš Beran
S plány hlavního města naopak souhlasí starosta Prahy 8 Jiří Janků (ODS), který oceňuje zejména to, že se propojí Nové Město a Karlín. "Je to úprava, na kterou již dlouho čekáme a která umožní určitou transformaci této lokality," uvedl Janků.

Návrh magistrátu počítá na Masarykově nádraží se zachováním železničního provozu a také zachováním poštovního dvora. S odejmutím jeho památkové ochrany totiž nesouhlasilo ministerstvo kultury. Plán města tak neobsahuje rozšíření kolejiště nádraží na úkor pošty u Hybernské ulice. Přesunutím kolejiště se původně měla uvolnit plocha na opačné straně u ulice Na Florenci, kde se plánovala nová výstavba.

Co naopak návrh zohledňuje, je přestavba autobusového nádraží na Florenci a propojení ulic Na Florenci a Pernerova. U Muzea hlavního města Prahy by měl vzniknout nový veřejný prostor se zelení, který by pokračoval směrem k Vítkovu. Uvažuje se také o možném budoucím propojení ulic Na Florenci a Opletalova například podchodem nebo nadchodem nad kolejištěm nádraží. Změna počítá též s vybudováním železničního muzea v areálu bývalého depa Masarykova nádraží.

Související články:
Pražané mohou dávat připomínky k přestavbě Masarykova nádraží 12.3.2012

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

6. 8. 2020 16:56:21

Re: Nový koncertní sál v Ostravě

Byť to bude vypadat trochu přízemně, ale nemohu najít investiční náklady. Mělo by to být 2 mld. Kč. Jistě díky dobrému rattingu, jak nám sděluje primátor, si město může dovolit dost vysoké půjčky, zejména když uvážíme, že mezi investice s účastní rozpočtu města patří i parkovací plochy P+R, nový kampus-dílčí sportovně vzdělávací areál Ostravské Univerzity na Černé louce, stavba Černé kostky (technická knihovna) naproti Domu kultury v podzemními parkovišti a postupná modernizace tramvajových tratí v celém obvodu města s dodávkou nových švýcarských tramvajových souprav (jsou skvělé). Zatím jsem nečetl souhrnný investiční plán na příští roky s tím, jak se budou tyto úvěry splácet, a jak jsou plánovány příjmy města. Jak se s tímto neúplným výčtem (chybí několik miliardových akcí pro sport a další společenské účely, např. v Krásném Poli nebo v bývalém areálu Ostravské rafinérie u Fifejd) velkých akcí porovná pokus prosadit tragické prodloužení tramvajové trati od Slovanu kolem Duhy až ke Globusu a s tratí kolidující projektově rozpracovaný Severní spoj od D1 do Poruby. To nemá veřejnost tušení. A má ho Magistrát, tedy ambiciózní primátor? Není už postaveno nebo nachystáno dost památníků, které nám budou jeho "Macurovskou éru "vlády nad městem navždy připomínat? Musí to vše snad i dobré, co napáchal, zhatit jednou zbytečnou investicí i proti potřebám města a proti zásadnímu nesouhlasu dotčených městských obvodů v Porubě? I za cenu obrovského zadlužení města na roky dopředu? Doufám, že ho okolnosti včas zastaví, aby přestal vyhazovat peníze města na předem ztracenou a jasně hloupou akci, jako je tato tramvajová trať ke Globusu skrz plně urbanizované a přírodně skvěle stabilizované prostředí 3 městských obvodů! Jediným motivem k rozjetí této monstrakce v roce 2017 byl dnes již propadlý příslib 1,5 mld. Kč z evropských fondů. Dnes to hodlá primátor financovat jinak, ale možná sám neví, jak. Osobně si myslím, že ten záměr bude nakonec zrušen. Investovaných 30 až 40 milionů Kč do přípravy stavby město hravě odepíše. To jsou přece drobné proti již výše uvedeným stavbám.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz