S odsunem brněnského nádraží nesouhlasí ministerstvo kultury

S odsunem brněnského nádraží nesouhlasí ministerstvo kultury

(25. 10. 2011) Brno 24. října (ČTK) - S případným odsunem brněnského železničního nádraží z historického jádra nesouhlasí ministerstvo kultury. Jde o další komplikaci v přípravách projektu za 20 miliard korun, který dosud nemá ani územní povolení. Ministerstvo kultury, pod které spadají čeští památkáři, svůj nesouhlasný postoj projevilo v připomínkách k novému územnímu plánu. Brněnští politici chtějí s ministerstvem jednat. Jinak riskují, že územní plán v budoucnu zruší soud, uvedla v dnešním brněnském vydání Mladá fronta Dnes (MfD).

 
 
 
 

S odsunem brněnského nádraží nesouhlasí ministerstvo kultury

Brno 24. října (ČTK) - S případným odsunem brněnského železničního nádraží z historického jádra nesouhlasí ministerstvo kultury. Jde o další komplikaci v přípravách projektu za 20 miliard korun, který dosud nemá ani územní povolení. Ministerstvo kultury, pod které spadají čeští památkáři, svůj nesouhlasný postoj projevilo v připomínkách k novému územnímu plánu. Brněnští politici chtějí s ministerstvem jednat. Jinak riskují, že územní plán v budoucnu zruší soud, uvedla v dnešním brněnském vydání Mladá fronta Dnes (MfD).

Brněnské hlavní nádraží (zdroj: Wikipedie)
Ministerstvu se nelíbí hlavně to, že Brno prosazuje jen odsunutou polohu. Dopravní uzel není na svém původním místě zakreslený ani v jedné ze tří variant konceptu územního plánu.

"Brno tím pádem dostatečně neprověřuje všechny budoucí možnosti. A nezohledňuje ani současné dopravní tendence vyspělejších západoevropských zemí, které se snaží zachovat vlaková nádraží jako ekologický způsob dopravy v blízkosti historických center,"

řekl podle MfD mluvčí ministerstva kultury Jan Cieslar.



Opravu nádraží v jeho nynější podobě prosazují památkáři také kvůli zachování tradiční podoby města. Nádraží v centru je podle ministerstva například v Poděbradech, Ústí nad Labem a řadě zahraničních velkoměst - například Berlíně, Paříži a Lyonu.

Brněnský magistrát sice s názorem ministerstva nesouhlasí, ale přesto jej bere vážně a bude se výtkami zabývat. "Kdybychom na názor památkářů nebrali ohled, může se stát, že kvůli tomu někdy v budoucnu soud tento územní plán zruší," cituje MfD primátorova náměstka Ladislava Macka (ČSSD).

Odsun nádraží z centra dlouhodobě kritizují občanští aktivisté a někteří dopravní experti. Podle nich se brněnské nádraží dá modernizovat a rozšířit ve stávající poloze. Vedení města dlouhodobě prosazuje odsunutou polohu nádraží a do příprav a souvisejících staveb už investovalo přes miliardu korun. Peníze na stavbu ale zatím chybí, stejně jako většina potřebných územně plánovacích dokumentů a povolení.


 

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

21. 9. 2022 15:24:41

Re: Tři nové koncertní síně

Veřejnost chápe pohnutky představitelů, kteří myslí, že mají pravdu. Otázka vytápění i chlazení těchto stavebních obrů v dnešních souvislostech ovšem nezmínil nikdo. Stavebními materiály lze jistě mnohé ovlivnit. Co ale bude jinak, jsou náklady na vybudování něčeho, co je jen kabátkem městského prostoru. O účelnosti tohoto zařízení v této době lze však polemizovat. Kromě provozních nákladů, které dnes nikdo nedokáže propočítat, jde o celkové investiční zátěži zejména Ostravy v celé šíři všech záměrů. Za primátora Macury investice skokově narůstají. Přitom není nikde prezentováno, tedy pro veřejnost, co to znamená pro splácení dluhů, které takto vznikají. V dnešní době obřího nárůstu zadlužení státního rozpočtu a podobně u měst jeto poměrně velká drzost vůči občanům města. Těch se to také svým způsobem bude týkat. Mj. zdražováním služeb, dopravy, úklidu, odvozu odpadů, správních poplatků předepisovaných městem. Není tady něco hodně v nepořádku, Povýšené vystupování Macury vůči jiným politikům i občanům je varováním, že c čele města stojí někdo s velmi pochybným charakterem a zcela povadlou mravností. Kupodivu to zastupitelům nevadí. Nebo mlčí protože se bojí o sebe, své pozice nebo zdraví? Víme přece, jak dominující politici jednají. Po celou dobu lidské moderní civilizace. U tohoto primátora jsem s jist, že se nedá ničím zastavit. Doufám, že se bude jednou zpovídat jinde, o tom, co se tu roky děje za jeho vedení města, ne jen před zastupiteli, které ponížil na pouhé držáky mandátů.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz