ŠKODA ICERINK
Přetlucká 3422/23, 100 00 Praha 10 – Strašnice
(8. 2. 2018) V Praze byl 6. února 2018 oficiálně otevřen nový zimní stadion
ŠKODA ICERINK
Přesně rok od slavnostního poklepání
na základní stavební kámen se dnes v Praze oficiálně otevřel nový zimní
stadion. Během uplynulých dvanácti měsíců se soukromým investorům
podařilo v pražských Strašnicích v ulici Přetlucká vybudovat moderně
pojaté zázemí pro bruslaře na dvou ledových plochách. Projekt nově nese
název ŠKODA ICERINK a je určen zejména pro širokou veřejnost, ale i
tréninkovou výchovu krasobruslařské a hokejové mládeže. V Praze vyrostl
plnohodnotný zimní stadion poprvé po patnácti letech.
„Projekt jsme vybudovali bez jakýchkoliv nároků na dotace, tedy čistě ze soukromých peněz.
Jsem rád, že se nám podařilo nový zimní stadion otevřít právě ve dnech,
kdy si připomínáme dvacáté výročí historického úspěchu českých
hokejistů v Naganu. Všichni bychom si moc přáli, aby projekt ICERINK
dlouhodobě pomáhal výchově dalších talentů českého sportu,“ říká jeden
ze spolumajitelů investiční společnosti PADOK Petr Novotný.
Tréninkový stadion svým návštěvníkům
vedle dvou ledových ploch nabízí také bistro s nabídkou zdravé výživy
nebo samostatně fungující fitness zaměřené na posilování s vlastní
vahou.
Hlavním partnerem projektu se stala společnost ŠKODA AUTO.
„Angažmá značky ŠKODA v tomto fascinujícím sportovním odvětví hraje od
počátku devadesátých let minulého století klíčovou roli v naší
sponzoringové strategii. Značnou měrou přispělo k výraznému posílení
image a známosti značky ŠKODA nejen v České republice, ale i na dalších
trzích značky,“ říká vedoucí marketingu ŠKODA AUTO Petr Janeba. „Již
více než čtvrtstoletí je značka ŠKODA oficiálním hlavním partnerem
světových hokejových šampionátů, pomáhá rozvíjet hokej jak na národní,
tak i mezinárodní úrovni. Věřím, že ŠKODA ICERINK bude díky svému jedinečnému přístupu k výchově mládeže inspirací pro další podobné projekty v celé zemi,“ doplňuje Petr Janeba.
Největší přidanou hodnotu pro své okolí spatřují investoři v přístupu k výchově mládeže. Ambasadory ŠKODA ICERINK se stali krasobruslař Tomáš Verner a hokejista Martin Holý.
Pod vedením Tomáše Vernera bude na stadionu ŠKODA ICERINK působit
plnohodnotný krasobruslařský klub Akademie Tomáše Vernera. Bývalý
juniorský mistr světa v hokeji Martin Holý se pak bude starat o rozvoj
nového hokejového klubu HC PADOK.
Právě pod jejich dohledem a na
základě jejich metodiky bude na stadionu probíhat výchova mládeže, a to
jak v krasobruslařském, tak hokejovém klubu. „Vydáváme se cestou, která
je běžná v severských zemích nebo v Kanadě. Totiž, že děti od
nejútlejšího věku vyrůstají a trénují společně. Oba sporty si vzájemně mají co dát a ve výsledku pak produkují špičkové sportovce na světové úrovni,“ přibližuje záměr výchovy mládeže Tomáš Verner.
Výchova mládeže se ovšem neorientuje pouze na profesionály. Ve spolupráci s Městskou částí Praha 10 se podařilo dohodnout ranní a dopolední bruslení pro děti z pražských škol a školek.
„Rozvoj sportovních aktivit pro širokou veřejnost a zejména mládež je
pro nás jednou z priorit. Jsme proto rádi, že se nový zimní stadion
otevřel právě v naší městské části. Dosavadní spolupráce se jeví jako
úspěšná a chceme v ní pokračovat,“ přibližuje konkrétní formu spolupráce
mezi městem a majitelem stadionu radní MČ Praha 10 pro oblast sportu a
územního rozvoje Bohumil Zoufalík.
Jedinečnost projektu je vedle
profesionálního přístupu k výchově mládeže podtržena hned několika
nadstandardními prvky, které návštěvníci stadionu spatří na první
pohled. Vedle vlastní značky ICERINK, která se objevuje například na
jednotném oblečení všech trenérů a personálu stadionu, je to celkové
designové pojetí stavby a interiéru z pera designerského studia Vrtiška
Žák. Projektu dominuje zejména výrazná předsazená fasáda, která v noci mění barvy.
„Přístup investorů je v tomto ohledu
poměrně ojedinělý. Kladli jsme důraz nejen na to, aby se stavba
odlišovala od jiných podobných projektů zvenčí, ale aby se návštěvníci i
uvnitř cítili příjemně. Prakticky po celém objektu se tak lidé mohou
díky speciální podlaze pohybovat v bruslích. To je jen jeden z mnoha
praktických detailů, které budou návštěvníky provázet po celý čas, který
stráví na ICERINKu,“ říká spolumajitel studia a hlavní designér
projektu Roman Vrtiška.
Projekt je financován kombinací různých zdrojů. Celkové náklady na vybudování ŠKODA ICERINK dosáhly částky 170 milionů korun.
Z části přispěla investiční skupina PADOK, z části pak drobní investoři
a významným způsobem se podílela také jednička na českém leasingovém
trhu v oblasti financování komerčních nemovitostí Raiffeisen - Leasing.
Návratnost investice se odhaduje na dobu deseti let. K ekonomickému
provozu mají přispět mimo jiné i úsporné technologie jejichž
dodavatelem jsou společnosti H+H TECHNIKA a PADOK Technology, které
zaručují až o 40 % efektivnější provoz z hlediska energií, než bylo dosud běžné. Veškeré technologické zařízení je rovněž mimořádně ekologické a bezpečné.
„Sám mám velice blízký vztah k
hokeji, a proto jsem rád, že jsme se mohli podílet na projektu, který
dnes nejen v Praze, ale troufám si říci v celé zemi, nemá obdoby. Byla
to pro nás také velká výzva, protože vše vznikalo velice rychle. Od
počátečního nápadu až do otevření stadionu neutekly ani tři roky. Již prvotní zájem veřejnosti ve zkušebním provozu ale ukazuje, že poptávka po kvalitních ledových plochách v Praze je enormní,“ myslí si generální ředitel Raiffeisen - Leasing Tomáš Gürtler.
Díky propojení zkušeností advokátů z kanceláře Vilímková Dudák & Partners a společnosti Max engineering se podařilo vyjednat stavební povolení pro ŠKODA ICERINK v rekordním čase deseti měsíců,
což je s ohledem na dnešní stav výstavby v hlavním městě považováno za
malý zázrak. Za stejnou dobu pak vyrostla kompletní stavba, jejímž
generálním dodavatelem byla společnost Subterra.
„Pracovali jsme usilovně doslova do posledních hodin před předáním stavby majiteli. Byla to pro nás ojedinělá zkušenost – stavba je
specifická nejen z hlediska designového, ale i technologického. Bylo
proto třeba vyhovět celé řadě nadstandardních požadavků. Čas na realizaci byl navíc velice krátký –pouze jeden rok od podpisu smlouvy.
Vše se ale podařilo a těší nás, že projekt může začít fungovat podle
plánu,“ dodává ředitel divize pozemních staveb společnosti Subterra Petr
Kajer.
tisková zpráva
Doplněno Stavbaweb:
Autorem projektu je studio Vrtiška Žák.
Dominantou objektu je výrazná předsazená fasáda, která v noci mění barvy. V téměř v celém objektu je možné se díky speciálnímu povrchu podlah pohybovat v bruslích. Šatny jsou stylizovány do barev věhlasných klubů NHL.
(ČTK) - "Stadion
je určen především pro veřejnost, školy a školky. Máme připravenou
celou řadu programů. Dále samozřejmě pro amatérské hráče, hobby hráče a
krasobruslaře, ale i pro profesionály," vysvětlil spolumajitel
společnosti Padok Investments Petr Novotný. Na počátku nápadu postavit
nový stadion podle něj byl hlavně stav ostatních ploch v Praze, které
jsou všechny staršího data. Poslední stadion se otevřel před patnácti
lety.
Nový stadion je podle zástupce investora moderní, ekonomicky
úsporný a bezpečný. "Obešli jsme se bez dotací a veřejných prostředků,"
uvedl Novotný. Dodal, že podle jeho názoru je i to důvod, proč se
podařilo projekt vybudovat za dva a půl roku. Z toho deset měsíců trvalo
získání stavebního povolení a 11 měsíců samotná stavba. "To si myslím,
že je v kontextu českého stavebnictví věc naprosto nevídaná," dodal.
Ekonomická návratnost projektu je plánována na deset let.
Stadion funguje ve
zkušebním provozu od 15. ledna. Od té doby se podle
manažera projektu, hokejisty Martina Holého přihlásilo k dopolednímu
bruslení 26 základních a mateřských škol. Na stadionu také postupně
vzniká nový hokejový klub HC Padok a krasobruslařská akademie pod
vedením mistra Evropy z roku 2008 Tomáše Vernera.
V
Praze je v současné době devět zimních stadionů, a to na Výstavišti, ve
Vršovicích, na Veleslavíně, v Braníku, na Smíchově, v parku Grébovka,
ve Stodůlkách, v Letňanech a nově ve Strašnicích. V roce 2011 město
nechalo kvůli špatnému stavu zbourat památkově chráněný zimní stadion na
Štvanici. V současnosti se staví nový stadion na Jižním Městě, v plánu
je stavba dalšího ve Vinoři a v jednání je projekt na Barrandově.
Magistrát zvažuje také opravu své haly na Výstavišti, případně její
zbourání a postavení nového stadionu.
V Praze se plánuje stavba nejméně tří nových zimních stadionů
(ČTK)
- V Praze se v současnosti staví nebo plánuje stavba nejméně tří
zimních stadionů. Magistrát by také chtěl investovat do stávající ledové
plochy na Výstavišti. ČTK to zjistila v anketě. I s nově otevřeným
sportovištěm ve Strašnicích je nyní v Praze devět zimních stadionů, což
neodpovídá poptávce. V plánu je proto stavba dalších. Soukromý investor
už jeden staví na Opatově, budování dalšího připravuje městská část
Praha-Vinoř a jedná se o projektu na Barrandově. Spolupráci radnicím
nabízí i Český svaz ledního hokeje (ČSLH).
Nejblíže k otevření je
projekt Areál ledových sportů, který staví firma AR Delta na Jižním
Městě u základní školy Ke Kateřinkám. Pozemek poskytla radnice městské
části. Koncem loňského roku firma dokončila první etapu, která spočívala
zejména ve vybudování venkovních sportovišť pro potřeby školy. Dvě
kryté ledové plochy by investor chtěl dokončit ještě letos.
Projektovou
dokumentaci připravuje i městská část Praha-Vinoř, která by ráda ve
spolupráci s magistrátem vybudovala zimní stadion na kraji městské části
směrem na Satalice. Podle starosty Vinoře Františka Švarce (ODS) by
areál se stadionem a bazénem podle odhadu měl stát nejvýše 200 milionů
korun. "V té optimální variantě bychom rádi otevřeli při příležitosti 70
let hokeje ve Vinoři v roce 2019," řekl starosta ČTK.
O stavbě
stadionu se mluví i v Praze 5. Radnicí preferovanou lokalitu na
Barrandově lidé odmítli v anketě, městská část se však plánu na stavbu
multifunkční haly při ulici Štěpařská nevzdává a dále jedná se soukromým
investorem. "Přestože jsou jednání na začátku, věřím, že by hala mohla
stát do několika let," sdělil ČTK místostarosta Prahy 5 Lukáš Herold
(ODS).
Výhledově plánuje investice i magistrát. Podle náměstka
primátorky Petra Dolínka (ČSSD) se nyní vede diskuse o budoucnosti
zimního stadionu na Výstavišti, který město vlastní. "Stávající hala by
se buď měla opravit, nebo by se tam měla vystavět taková hala, která
bude prvotně sloužit pro hokej a pro zimní sporty," uvedl náměstek.
Současný objekt je ve velmi špatném stavu.
O stavbě nových
stadionů se mluví také v souvislosti s výchovou mladých hokejistů. Podle
mluvčího ČSLH Zdeňka Zikmunda bylo před revolucí v Praze 12 klubů,
které se věnovaly výchově mládeže. "V současné době jich máme šest a
jeden z hlavních důvodů je právě nedostatek kluzišť," uvedl. Česká
republika podle něj v počtu stadionů v přepočtu na obyvatele stále
zaostává za zeměmi, kde je hokej populární, jako je Kanada, USA, Finsko
či Švédsko. "Například v Torontu mají více zimních stadionů než my v
celé republice," řekl.
ČSLH podle Zikmunda nabízí spolupráci
městským částem, které by chtěly na svém území stadion vybudovat. "Máme
připraven projekt takzvaných nízkonákladových zimních stadionů, což jsou
stadiony, které splňují základní parametry pro výchovu mládeže, veřejné
bruslení a nižší hokejové soutěže a které je možné postavit zhruba za
50 až 80 milionů korun s ročními náklady na provoz okolo 2,5 až tří
milionů," řekl ČTK.
V Praze je v současné době devět zimních
stadionů, a to na Výstavišti, ve Vršovicích, na Veleslavíně, v Braníku,
na Smíchově, v parku Grébovka, ve Stodůlkách, v Letňanech a nově ve
Strašnicích. V roce 2011 město nechalo kvůli špatnému stavu zbourat
památkově chráněný zimní stadion na Štvanici.
Související zprávy:
PADOK IceRink 8.2.2017
Základní informace o objektu
Kategorie
Sport
Komentáře ke článku
8. 2. 2018 14:55:32. Re: ŠKODA ICERINK. Jiří Špaček
9. 2. 2018 08:01:18. Re: Re: ŠKODA ICERINK. Mirek
Pánové je to úžasný. Gratuluju. JŠ |
Mnoho povyku pro nic. Dnešní architekti se jen chtějí za každou cenu odlišit. Nepraktičnost s reálná neudržovatelnost povrchů (ať už je to hrubý beton, nebo prolisované fasádní prvky ...) se ukáže během pár let. |
Registrace k zasílání newsletteru
Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

4. 12. 2023 18:39:15
Re: Re: Re:Ne - Šťastný Hlavák.
Ještě - pro nás chudé duchem - mi prosím udělejte pořádek v tom, kdo jsou ti odborníci, kteří jediní mají správný pohled na věc a kteří jediní mají být vyslyšeni. A co nastane v případě, že tomu tak bude. Přivítala bych jmenný seznam, abych neztrácela čas s těmi ostatními tutany, kteří koncipovali zadání, kteří marnili čas zpracováním soutěžních návrhů a kteří je hodnotili. Proč tápat v temnotách alternartiv, když jsou tu odborníci, kteří mají ve všem jasno!
4. 12. 2023 18:13:52
Re: Re:Ne - Šťastný Hlavák.
Jsem zvědav, zda prostesty odborníků dojdou vyslyšení, a nedopadne to jako s rohovou budovou Opletalovy na Václaváku. Tam sice památkáři a moudří lidé neobstáli, prohráli, ale nakonec zde ta nová nová budova není žádné kulturní strašidlo, jako Europalác u Můstku.
4. 12. 2023 18:10:33
Re: Re: Šťastný Hlavák.
Díky Karle, to jsou správná slova!
4. 12. 2023 18:09:36
Re: Re: Fibonacci.
Řekl bych že s tím mohu souhlasit. A co radní města? Hlaváček nerozhoduje sám, ti ostatní jsou jistě svéprávní.
4. 12. 2023 17:05:26
Re:Ne - Šťastný Hlavák
Výsledná studie je důkazem naprostého nepochopení potřeb obyvatel a cestujících, jak ze strany soutěžících, tak ze strany zadavatele. Nádraží v zásadě vyhovuje dnešním potřebám /mimo pokladen , které ale v době on line prodejů ztrácí důležitost/. Nevyhovuje" Šervůd " před nádražím, ten však návrh neřeší, ba naopak ho gigantickým otevřeným přístřeškem zhoršuje. Navržená dřevostavba nepatří do místního prostředí, a to bez toho, zda je zde památkový objekt - Fantova budova původního nádraží - kterou přístřek výrazně zakrývá. České dráhy by měly řešit jiné problémy a né se zabývat urbanismem, kterému nerozumí. Bohužel to platí i pro Magistrát. l
4. 12. 2023 15:54:06
Re: Šťastný Hlavák
Likvidace stávajícího objektu je nepřijatelné barbarství a pitomost. v 80. letech jsem nakreslil pro Sial Fantovu budovu Praha hl. n. v měřítku 1/100 u příležitosti studie i s modelem zastřešení jižního předpolí a napojení na Vinohrady. Tak, jak je propojen na severu s Žižkovem, je rozvoj na jih jediné možné řešení. Chybí diskuze o smyslu věcí. Centrum Prahy je Václavské náměstí, k němu se přiblížit, dává smysl. Vykročení na západ je krokem do tmy. Je na čase řešit problémy tady a teď. Dánové nemohou chápat Genia Loci místa.
4. 12. 2023 15:31:48
Re: Fibonacci
Jediné nazvání, které návrh může unést, je NEŠŤASTNÝ HLAVÁK. Žádné přirozené propojení sadů a Fantovy budovy není. Jde o uměle vytvořený uzel bez přirozených a tradičních návazností na tradiční prostor. Ve vizualizacích, které snesou vše, na rozdíl od následujících uživatelů, schází již pouze ženy v burkách a islámská mešitka. Výraznou osobností návrhu je "architekt" HŘIB architekt Hlaváček. Měla by se rozvinout diskuze, kdo a jakým způsobem byla soutěž vyhlášena a kdo ji posuzoval!? T.j. kdo nese zodpovědnost za plýtvání z prostředky z peněz občanů - daňových poplatníků. HRŮZA hrůzoucí...........
4. 12. 2023 15:03:18
Re: Fibonacci
Moc milé, příjemné, hezké s citlivým měřítkem k okolí. Prima.
1. 12. 2023 11:56:55
Re: Re: Tituly Stavba roku 2023 byly rozdány.
Zkusila jsem je spočítat. 41?
30. 11. 2023 18:18:37
Re: Tituly Stavba roku 2023 byly rozdány
Čím více cen, TÍM LÉPE a ještě radostněji. Ať se v tom konsument - laik - vůbec nevyzná.......
28. 11. 2023 12:37:04
Re: Bazén na Lochotíně je po rekonstrukci, s obklady RAKO
Od 8- 18 let jsem plaval 3 hodiny denně, 6-7 v 25m bazénu v Riegrových sadech a 17-19 v Podolí, celou dobu mě provázel pocit chladu, což takhle zkusit používat teplé barvy obkladů? Ideál jsem nalezl v 5*hotelu Radisson v Golden Bay na Maltě.S pozdravem Ing. arch. Karel Doubner tel. (+420) 603 433 611 Zbraslavská 35/7 CZ-159 00 Praha 5 Malá Chuchle Autorizace v ČKA 00078 DOUBNER spol. s r. o. IČ 62909231 ID datové schránky 64v2537 https://www.facebook.com/architekt.doubner; www.doubner.cz;
22. 11. 2023 12:26:45
Re: Teorie: Komplex budov u Masarykova nádraží
Skvělý text. A jeho poslání je zřejmé. Organismus města, jeho nemoci, potenciály, ambice jsou asi tak "jednoduché", jako fungování organismu člověka. Problém je v tom, že máme tendenci jejich problémy rozdělit a nevidět věci v souvislostech. To je až příliš složité. Takže kardiolog neřeší klouby. A fungování a prspektivu města vytváří kdo? Politici? Aktivistická veřejnost? Developeři? Památkáři? Urbanisté IPR-u? Odpověď je tak prostá: všichni ve vzájemné diskusi a střetech. A zjednodušit to fak nejde. Na jasná a věčná parciální pravidla jednotlivých skupin zapomeňme...
21. 11. 2023 18:15:44
Re: Re: Teorie: Komplex budov u Masarykova nádraží.
Zdravím kolego! Délka článku odpovídá cíli-sumarizuje (v roce 2018!) širokou-"roztěkanou"- diskuzi/reakce po té, co projekt z ateliéru Yahy Hadid vyhrál. Snažili jsme zachytit/popsat názory k vítěznému projektu a zároveň ukázat co stanoviska/názory spojuje i rozděluje a s jakými důsledky. Odtud ta tématizace do 8 bodů a délka článku. Ale máte pravdu - web vyžaduje kratký úderný text. Nicméně prosíme o schovívavost: Text pro google-generaci jsme přece jen respektovali aspoň uplatněním oxfordských odstavců - tak se to dělá mimo ČR. Myslíme, že naše stanovisko/názor formulovaný dnes (listopad 2023) - po významné realizaci projektu atd.- bychom pro potřeby/nároky webu zvládli do jednoho odstavce na něco přes půl plus stránky. Ale to nebyl cíl našeho článku v roce 2018!
21. 11. 2023 09:18:31
Re: Terminál hromadné dopravy Nová Paka
To se povedlo. Díky.
16. 11. 2023 15:11:48
Re: Teorie: Komplex budov u Masarykova nádraží
Co nám chtěli autoři říci, se složitě dohledává, protože tak odborný text, kde skáčí z jednoho tématu pro příklad do jiného, je dost náročně rozklíčit. To abychom zjistili, co by mohlo nebo mělo následovat. Myslím, že to mnoho čtenářů nebude bavit tak dlouho, aby dočetli celý článek. Stálo by za to k tomu dopsat dovětek, co má být cílem souboru staveb se zachováním ducha místa a tvarosloví podle Zahy Hadid a jak to bude propojeno s tou zmíněnou budoucně dokončenou magistrálou sever-jih. Bude?
14. 11. 2023 22:09:41
Re: Dřevěné školky globálním trendem
Můžete mi, prosím, říct, jak je dřevo povrchově ošetřeno, aby neztratilo své přirozené vlastnosti? Protože jinak neporovnáváte zděné omítané stavby se dřevem, ale s nějakým povrchovým materiálem dřevostavby.
14. 11. 2023 21:59:27
Re: Recenze: Lávka nad rozbouřeným průtahem
Děkuji autorům článku za skloňování genia loci. To už je dnes vzácné, takže mě to potěšilo.
14. 11. 2023 21:45:32
Re: V Chomutově se kdysi chodilo do městských sadů za exotikou
Tedy o tom, že je tohle citlivá rekonstrukce, by se dalo s úspěchem pochybovat. Střecha je pěkná, to ano, ale co ta šílená barva soklu a tmavá okna?
14. 11. 2023 21:34:31
Re: Rekonstrukce domu v Nebušicích
To zábradlí s "pouliční lampou" je úžasné.
14. 11. 2023 21:23:01
Re: Re: Grand Prix Architektů získala Kloboucká Lesní.
To je dlouhodobý nešvar všech cen. Aby to nikomu nebylo líto. Vždyť ani Oskar už není jen jeden.