Areál
Waltrovka se nachází v místech bývalé továrny Walter Motors, založené v roce
1911. Největší rozmach zažívala továrna mezi první a druhou světovou válkou,
kdy zde byly vyráběny i letecké motory. Po druhé světové válce byla továrna
znárodněna a přejmenována na n.p. Motorlet. V roce 1995 se společnost vrátila k
původnímu názvu Walter a.s., návrat k rozkvětu a původní slávě se ale nezdařil.
Objekt vlastnily postupně další společnosti, k uskutečnění developerských plánů
nedošlo. Až v roce 2012, kdy celý areál
odkoupila společnost Penta Investments s cílem je revitalizovat území a
vytvořit novou městskou čtvrť v dynamicky se rozvíjející části Prahy.
Centrum
Aviatica je plné zajímavých detailů a řešení, které v současné době nabízí
suchá výstavba a které skrývají nesporný technický a rukodělný um. Na stavbě
byla použita celá škála produktů a systémů
suché výstavby Knauf: White,
Red, Green, Diamant, Topas
s odpovídajícími tmely. Mezi
jednotlivými nájemními prostory byl použit nový typ bezpečnostních příček
Knauf RC3, typ W 353. Sádrokartonovou
konstrukci tvoří standardní profily se zvýšenou hustotou a speciální desky Knauf Massivbauplatte tl. 25mm. Desky jsou
široké pouze 625 mm, kladou se na rastr v podélném směru.
Podle
podkladů firmy Knauf
Projekt Aviatica
Místo: Na Hutmance, Praha 5-Jinonice
Investor: Penta Investments, s.r.o.
Generální projektant: Jakub Cigler Architekti, a.s.
Autor návrhu: Jakub Cigler
Architekt projektu: Jan Hofman, Jan Ferenčík
Hlavní inženýr projektu: Vladimír Vacek
Projekční tým: DavidPoláček, Marie Mrázová, Martin Vítek, Klára Poskočilová, Marián Kolbaský, Marek Jedlička, Petr Kučera, Martina Sýkorová, Anna Salingerová, Peter Bednár, Michal David, Antonín Holubec
Stavební management: PM Group, s.r.o.
Statika: Václav Toman, Building, s.r.o.
Fasády: SKANSKA, a.s.,divize LOP
Projekt: 2007–2013
Realizace:03/2014–06/2015
Plocha pozemku: 13 428 m2
Celková podlažní plocha: 27 000 m2
Foto: Filip Šlapal, archív KNAUF Praha
Publikováno v časopise Stavba č. 1/2016, str. 44-45
Děkuji za perfektní popisky pod fotografiemi. Zatím se všechny články o trati soustřeďují na stavbu estakády. , Estakáda je sice…
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...