Weston Williamson Architects: Paddington Crossrail

Weston Williamson Architects: Paddington Crossrail

(4. 10. 2012) Největší změna Brunelova historického nádraží ode dne, kdy zahájilo provoz.

 
 
 
 

Weston Williamson Architects: Paddington Crossrail

Největší změna Brunelova historického nádraží ode dne, kdy zahájilo provoz.


pohled na odbavovací halu a Praed Street

Nové Paddingtonské nádraží podle návrhu Weston Williamson Architects se stane hlavním železničním vstupem do Londýna. Crossrail Station bude sloužit místní, britské i mezinárodní dopravě. Návrh se musí vyrovnávat s řadou problémů, jako třeba s historickým dědictvím, konzervací chráněné památky, integrací dopravy různého druhu, vytýčením komunikací, návrhem orientačního systému, otázkami služeb a bezpečnosti. Cílem je vytvořit prvotřídní prostor světové úrovně pro pěší vedle stávajících budov, které patří národní společnosti Network Rail (vlastník tratí a nádražních budov ve Velké Británii).


vestibul

Na nádraží Crossrail vznikne dramaticky velký prostor, odpovídající původnímu Brunelovu „velkému interiéru“. Prodej jízdenek je v otevřené hale plné přirozeného denního světla díky elegantnímu skleněnému zastřešení; to kryje i živě pulzující nový prostor pro veřejnost, který přiléhá k historickému nádraží. Otevřený plán umožňuje cestujícím přirozený pohyb a dodává tomuto strategickému místu prostorovou dramatičnost.


pohled z odbavovací haly na Crossrail Station a Bishops Bridge Road

Nízkoenergetický a udržitelný koncept je zásadním požadavkem celého režimu nádraží. Návrh minimalizuje negativní dopad stavby na životní prostředí mimo jiné díky tomu, že zachraňuje před demolicí některé stávající budovy a konvertuje je pro jiné využití. Velký komplex nádraží je jmenovitou památkou prvního stupně (a možná v budoucnu i památkou UNESCO).



situace (vlevo nahoře) řez 02 (vlevo dole)
půdorys (vpravo nahoře) řez 03 (vpravo dole)


Práce v Paddingtonu zahrnují:
- novou stanici pro nádraží Crossrail
- novou stanici pro londýnské metro
- nový vstup na nádraží propojený s hlavním komerčním developmentem
- komerční výstavbu nad jednou z nových stanic
- stanoviště taxi British Airports Authority pro cestující na letiště Heathrow
- velký veřejný prostor nad nádražím Crossrail


model Eastbourne Terrace (vlevo)
řez 01 (vpravo)


Projekt je ve výstavbě, vzbudil však už pozornost a získal řadu ocenění, jako např. WAN Awards ‘Urban Design Sector’ (2011), Royal Academy Summer Exhibition (2011) a Bentley Be Inspired Award (2010).

Architekti: Weston Williamson Architects
Místo: Londýn, Anglie
Klient: Crossrail
Odhadované náklady: £150 mil.
Realizace: od července 2009 - pokračuje


perspektiva a řez Eastbourne Terrace
 

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

25. 5. 2020 17:38:58

Re: Interiér rodinného domu

Jako uživatelka bych měla k Vašemu návrhu několik výhrad, ačkoli je interiér na pohled impozantní : 1) podle velikosti ložnice a postlelí odhaduji, že kuchyň bude mít rozměry cca 4x5 m. I když velká kuchyň je krásná, současně by měla šetřit nohy kuchařky, která kromě vaření je možná celý den pracovně na nohou a ještě obstarává malé děti. Víte jak se naběhá s hrncem špaget po kuchyni, než ho někam umístí? A další cca 3 m k jídelnímu stolu, když chce servírovat. Nechtěla bych to. Kuchyň, kde se nestoluje, má být prostorná, praktická, ale ne rozlehlá! 2) Ložnice na opačné straně domu od WC vám nebude vadit, dokud budete mladí a zcela zdraví. Potom si zařídíte raději ložnici v sousední koupelně, než bloudit po celém domě. 3) chválím nápad dvoupostele s prostředním madlem v dětském pokoli. Skvělý nápad s multifunkční a velkokapacitní pohovky s postelemi pro hostinský pokoj (nebo do obýváku). Ale rodičům se dvěma dětmi i stejného pohlaví, bych zcela určitě, po všech svých zkušenostech, doporučila raději dva malé pokojíky než jeden společný. Možná ten společný tak max. max. do 5. třídy. Ale pak by jej muselo být možné rozdělit na dva. P.S. Pohled z pohovky obýváku do přírody může být úchvatný, na krb také. Přesto bych umožnila pro konzervativce i pohled na obrazovku TV - pohovka jak stvořená pro domácí kino! Je mi líto, ale snaha po umění tady, podle mne, převyšuje funkčnost a praktičnost. Měly by být v rovnováze. Člověku běžně nestačí jen se dívat, v bytě musí i příjemně žít.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz