Největší změna Brunelova historického nádraží ode dne, kdy zahájilo provoz.
pohled na odbavovací halu a Praed Street
Nové Paddingtonské nádraží podle návrhu Weston Williamson Architects se stane hlavním železničním vstupem do Londýna. Crossrail Station bude sloužit místní, britské i mezinárodní dopravě. Návrh se musí vyrovnávat s řadou problémů, jako třeba s historickým dědictvím, konzervací chráněné památky, integrací dopravy různého druhu, vytýčením komunikací, návrhem orientačního systému, otázkami služeb a bezpečnosti. Cílem je vytvořit prvotřídní prostor světové úrovně pro pěší vedle stávajících budov, které patří národní společnosti Network Rail (vlastník tratí a nádražních budov ve Velké Británii).
vestibul
Na nádraží Crossrail vznikne dramaticky velký prostor, odpovídající původnímu Brunelovu „velkému interiéru“. Prodej jízdenek je v otevřené hale plné přirozeného denního světla díky elegantnímu skleněnému zastřešení; to kryje i živě pulzující nový prostor pro veřejnost, který přiléhá k historickému nádraží. Otevřený plán umožňuje cestujícím přirozený pohyb a dodává tomuto strategickému místu prostorovou dramatičnost.
pohled z odbavovací haly na Crossrail Station a Bishops Bridge Road
Nízkoenergetický a udržitelný koncept je zásadním požadavkem celého režimu nádraží. Návrh minimalizuje negativní dopad stavby na životní prostředí mimo jiné díky tomu, že zachraňuje před demolicí některé stávající budovy a konvertuje je pro jiné využití. Velký komplex nádraží je jmenovitou památkou prvního stupně (a možná v budoucnu i památkou UNESCO).
situace (vlevo nahoře) řez 02 (vlevo dole)
půdorys (vpravo nahoře) řez 03 (vpravo dole)
Práce v Paddingtonu zahrnují:
– novou stanici pro nádraží Crossrail
– novou stanici pro londýnské metro
– nový vstup na nádraží propojený s hlavním komerčním developmentem
– komerční výstavbu nad jednou z nových stanic
– stanoviště taxi British Airports Authority pro cestující na letiště Heathrow
– velký veřejný prostor nad nádražím Crossrail
model Eastbourne Terrace (vlevo)
řez 01 (vpravo)
Projekt je ve výstavbě, vzbudil však už pozornost a získal řadu ocenění, jako např. WAN Awards ‘Urban Design Sector’ (2011), Royal Academy Summer Exhibition (2011) a Bentley Be Inspired Award (2010).
Architekti: Weston Williamson Architects
Místo: Londýn, Anglie
Klient: Crossrail
Odhadované náklady: £150 mil.
Realizace: od července 2009 – pokračuje
perspektiva a řez Eastbourne Terrace
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…