Železniční nádraží Ostrava-Svinov

Železniční nádraží Ostrava-Svinov

(29. 4. 2008)

 
 
 
 

Železniční nádraží Ostrava-Svinov

Fotogalerie ke článku (5)

Železniční nádraží Ostrava-Svinov - Jižní pohled

Železniční nádraží Ostrava-Svinov - Jižní pohled

Železniční nádraží Ostrava-Svinov - Centrum ČD

Železniční nádraží Ostrava-Svinov - Centrum ČD

Železniční nádraží Ostrava-Svinov - Přednádraží

Železniční nádraží Ostrava-Svinov - Přednádraží

Železniční nádraží Ostrava-Svinov - Hala

Železniční nádraží Ostrava-Svinov - Hala

Železniční nádraží Ostrava-Svinov - Půdorys přízemí

Železniční nádraží Ostrava-Svinov - Půdorys přízemí
Celá fotogalerie (5)

Rekonstrukce a přístava výpravní budovy na železničním nádraží v Ostravě.

První etapa revitalizace přednádražního prostoru železničního nádraží v Ostravě-Svinově. Rekonstrukce a přístavba výpravní budovy.
Adresa: Železniční stanice Ostrava-Svinov

Investor: Správa železniční dopravní cesty, s. o., a České dráhy, a. s., Město Ostrava

Autor: Václav Filandr/ Atelier Filandr, Ostrava

Spolupráce: J. Schneider, J. Dubská, M. Lukáš (statika OK)

Generální projektant: Moravia Consult Olomouc, a. s.

Generální dodavatel: OHL ŽS, a. s.

Subdodavatelé: mm-cité Zlín, Metalprogres Tetčice (Tolza), Prince, Kámen Jeseník

Termíny: projekt 2002, realizace 2003-2006

Autor fotografií: Václav Filandr
 

Historická výpravní budova Svinovského nádraží byla postavena v letech 1845-1846 jako součást tzv. Severní dráhy Ferdinandovy Vídeň-Krakov. Objekt je kulturní památkou.


Historická budova byla rekonstruována do původní neobarokní podoby vně i uvnitř a místnostem byla ve většině případů navrácena jejich původní náplň a význam. Vzhledem k poklesu objektu z důvodu poddolování se kryté první nástupiště stalo venkovní čekárnou se stromy, retro stánky a venkovním posezením restaurace.


Vybouráním několika objektů západně od budovy byl vytvořen nový přednádražní prostor, do kterého byly zavedeny autobusy MHD, se zastávkami, krytými konstrukcí z oceli a skla. Na okraji přednádražního prostoru byl vytvořen nový komunikační systém s parkovištěm pro osobní automobily. Štít stávající řadové budovy byl ukončen provozním objektem Dopravního podniku s informační službou města.


Před historickou budovu je umístěna přístavba nové vstupní haly, která je s ní v kontrastu. Transparentní objekt s tenkými ocelobetonovými sloupy, skleněným obvodovým pláštěm a tenkou plnou střechou obsahuje vstupní halu, ČD centrum a pokladny. Zasklení je řešeno bezrámově, skla jsou upevněna ve spárách na předepnutých pružinových táhlech. Z této haly je přístup do dvou čekáren historické budovy. Nádrž s vodotrysky před přístavbou je v letním období součástí systému chlazení objektu.



Zdroj: autorská zpráva, Stavba 6/2006

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

25. 5. 2020 17:38:58

Re: Interiér rodinného domu

Jako uživatelka bych měla k Vašemu návrhu několik výhrad, ačkoli je interiér na pohled impozantní : 1) podle velikosti ložnice a postlelí odhaduji, že kuchyň bude mít rozměry cca 4x5 m. I když velká kuchyň je krásná, současně by měla šetřit nohy kuchařky, která kromě vaření je možná celý den pracovně na nohou a ještě obstarává malé děti. Víte jak se naběhá s hrncem špaget po kuchyni, než ho někam umístí? A další cca 3 m k jídelnímu stolu, když chce servírovat. Nechtěla bych to. Kuchyň, kde se nestoluje, má být prostorná, praktická, ale ne rozlehlá! 2) Ložnice na opačné straně domu od WC vám nebude vadit, dokud budete mladí a zcela zdraví. Potom si zařídíte raději ložnici v sousední koupelně, než bloudit po celém domě. 3) chválím nápad dvoupostele s prostředním madlem v dětském pokoli. Skvělý nápad s multifunkční a velkokapacitní pohovky s postelemi pro hostinský pokoj (nebo do obýváku). Ale rodičům se dvěma dětmi i stejného pohlaví, bych zcela určitě, po všech svých zkušenostech, doporučila raději dva malé pokojíky než jeden společný. Možná ten společný tak max. max. do 5. třídy. Ale pak by jej muselo být možné rozdělit na dva. P.S. Pohled z pohovky obýváku do přírody může být úchvatný, na krb také. Přesto bych umožnila pro konzervativce i pohled na obrazovku TV - pohovka jak stvořená pro domácí kino! Je mi líto, ale snaha po umění tady, podle mne, převyšuje funkčnost a praktičnost. Měly by být v rovnováze. Člověku běžně nestačí jen se dívat, v bytě musí i příjemně žít.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz