Změna, která se týká Masarykova nádraží, by mohla být do léta

Změna, která se týká Masarykova nádraží, by mohla být do léta

(19. 3. 2012) Praha 16. března (ČTK) - Změna územního plánu, která umožní přestavbu pražského Masarykova nádraží, by mohla být schválena do léta. Lidé mohli naposledy v pátek podávat ke změně připomínky. Přišlo jich jen několik, řekla ČTK ředitelka magistrátního odboru územního plánu Jitka Cvetlerová. Podle ní úředníci zhruba do měsíce připomínky zpracují. Pak o nich rozhodne vedení hlavního města.

 
 
 
 

Změna, která se týká Masarykova nádraží, by mohla být do léta

Praha 16. března (ČTK) - Změna územního plánu, která umožní přestavbu pražského Masarykova nádraží, by mohla být schválena do léta. Lidé mohli naposledy v pátek podávat ke změně připomínky. Přišlo jich jen několik, řekla ČTK ředitelka magistrátního odboru územního plánu Jitka Cvetlerová. Podle ní úředníci zhruba do měsíce připomínky zpracují. Pak o nich rozhodne vedení hlavního města.

Magistrát dnes uspořádal veřejné projednání změny, na které se přišlo podívat několik desítek lidí. S dotazy ale vystoupili jen dva, a to zástupce Klubu Za starou Prahu a developerské společnosti, která vlastní pozemky nedaleko nádraží.
Masarykovo nádraží, foto Lukáš Beran
Už dříve podle Cvetlerové podaly ke změně připomínku České dráhy. "Chtějí přerušit projednávání, aby mohly změnu přepracovat. O jejich připomínce ale musí rozhodnout zastupitelstvo. Navíc se změnou souhlasilo ministerstvo dopravy," řekla ČTK Cvetlerová.

Až magistrát připomínky zpracuje, předloží je výboru pro územní rozvoj, radě a zastupitelstvu hlavního města. To o nich definitivně rozhodne.

Podle návrhu, který magistrát už dříve vyvěsil na svých webových stránkách, zůstane na nádraží zachován železniční provoz. Přeměněny by měly být jen plochy, které už nejsou pro provoz železnice potřebné. "Cílem je zajistit dostatečný prostor pro rozvoj příměstské a městské železniční dopravy v jedné ze dvou centrálních železničních stanic hlavního města," uvádí se v návrhu.

Zachován zůstane objekt pošty u Hybernské ulice, s jejím zbouráním nesouhlasilo ministerstvo kultury. Nepočítá se se zástavbou na opačné straně nádraží u ulice Na Florenci. U Trocnovské ulice bude zachován prostor pro případné pokračování Nového spojení, které pomocí estakád spojuje několik pražských nádraží.

Návrh umožní přestavbu autobusového nádraží na Florenci, nádraží by mohlo být součástí nové zástavby. Je navrženo propojení ulic Na Florenci a Pernerova, u Muzea hlavního města Prahy by měl vzniknout nový veřejný prostor se zelení, který by pokračoval směrem k Vítkovu. Uvažuje se i o možném budoucím propojení ulic Na Florenci a Opletalova například podchodem nebo nadchodem nad kolejištěm nádraží.

Změna počítá i s vybudováním železničního muzea v areálu bývalého depa Masarykova nádraží. Přes areál muzea by mělo být možné projít pěšky na Vítkov.

Odborníci, kteří posuzovali vliv změny na životní prostředí, s návrhem souhlasí. Navrhují ale, aby se budoucí výstavba řešila současně se zklidněním magistrály, která území zatěžuje hlukem.

Pražský magistrát v současnosti připravuje další dvě změny územního plánu, které by měly umožnit přeměnu Smíchovského a Nákladového nádraží Žižkov. V případě žižkovského nádraží ale musí město nově počítat s tím, že ministerstvo kultury minulý týden prohlásilo hlavní budovu za kulturní památku. U Smíchovského nádraží se tento týden shodli na podobě změny zástupci investora a městské části, v následujících týdnech by měli podle Cvetlerové poslat svůj návrh magistrátu.

Související články:

 

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

6. 8. 2020 16:56:21

Re: Nový koncertní sál v Ostravě

Byť to bude vypadat trochu přízemně, ale nemohu najít investiční náklady. Mělo by to být 2 mld. Kč. Jistě díky dobrému rattingu, jak nám sděluje primátor, si město může dovolit dost vysoké půjčky, zejména když uvážíme, že mezi investice s účastní rozpočtu města patří i parkovací plochy P+R, nový kampus-dílčí sportovně vzdělávací areál Ostravské Univerzity na Černé louce, stavba Černé kostky (technická knihovna) naproti Domu kultury v podzemními parkovišti a postupná modernizace tramvajových tratí v celém obvodu města s dodávkou nových švýcarských tramvajových souprav (jsou skvělé). Zatím jsem nečetl souhrnný investiční plán na příští roky s tím, jak se budou tyto úvěry splácet, a jak jsou plánovány příjmy města. Jak se s tímto neúplným výčtem (chybí několik miliardových akcí pro sport a další společenské účely, např. v Krásném Poli nebo v bývalém areálu Ostravské rafinérie u Fifejd) velkých akcí porovná pokus prosadit tragické prodloužení tramvajové trati od Slovanu kolem Duhy až ke Globusu a s tratí kolidující projektově rozpracovaný Severní spoj od D1 do Poruby. To nemá veřejnost tušení. A má ho Magistrát, tedy ambiciózní primátor? Není už postaveno nebo nachystáno dost památníků, které nám budou jeho "Macurovskou éru "vlády nad městem navždy připomínat? Musí to vše snad i dobré, co napáchal, zhatit jednou zbytečnou investicí i proti potřebám města a proti zásadnímu nesouhlasu dotčených městských obvodů v Porubě? I za cenu obrovského zadlužení města na roky dopředu? Doufám, že ho okolnosti včas zastaví, aby přestal vyhazovat peníze města na předem ztracenou a jasně hloupou akci, jako je tato tramvajová trať ke Globusu skrz plně urbanizované a přírodně skvěle stabilizované prostředí 3 městských obvodů! Jediným motivem k rozjetí této monstrakce v roce 2017 byl dnes již propadlý příslib 1,5 mld. Kč z evropských fondů. Dnes to hodlá primátor financovat jinak, ale možná sám neví, jak. Osobně si myslím, že ten záměr bude nakonec zrušen. Investovaných 30 až 40 milionů Kč do přípravy stavby město hravě odepíše. To jsou přece drobné proti již výše uvedeným stavbám.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz