Hlavní nádraží Plzeň, výpravní budova
Společnost Dasip realizovala ve vestibulu a ve druhém, třetím a čtvrtém nadzemním podlaží rekonstruované výpravní budovy hlavního nádraží v Plzni jedinečné řešení interiérových obloukových požárních stěn, které byly zhotoveny bezrámovým zasklením systému POLFLAM BR 30 a 60.

Požární skla byla osazena „na sraz“ se silikonovou spárou, čímž byla zajištěna požární odolnost a zároveň zachována čistota designu. V rámci estetického doladění bylo na vnější stranu přidáno černě lakované ocelové orámování, které vytvořilo optické dělení skel, navazující na původní historický styl budovy.
Jedním z klíčových prvků realizace byl digitální sken oblouků původních konstrukcí, který nám umožnil přesné zaměření a následný převod do CAD programu. Výstupy z CAD sloužily jako podklad pro přesné řezání skel i ocelových profilů. Tato metoda zajistila, že každý jednotlivý díl stěny byl individuálně přizpůsoben specifickému tvaru původních oblouků, čímž se dosáhlo vysoké míry přesnosti a autenticity při obnově historického vzhledu. Původní tvary oblouků včetně venkovního štukování a ornamentů tak byly zachovány.

Inovativním aspektem tohoto projektu bylo sloučení dvou původních samostatných konstrukcí – pevného požárního okna a repliky historického zasklení ve vzdálenosti 200 mm – do jediné konstrukce. Toto nové řešení nejen zlepšilo estetický dojem a požární bezpečnost, ale také přineslo úsporu nákladů a zjednodušení údržby.
Publikováno v časopise Stavba 4/2024
Tak už nám zase UNESCO vyhrožuje a "ochránci" památek jásají, "Zachráníme" památku tím, že ji celou předěláme a její autenticita…
Hlavně že jsme "světoví". Na Smíchově máme City, Na Knížecí office - jsme ještě vůbec v Čechách? Je mi z…
Všude tam budou jen samí krásní mladí lidé; komu je nad 45, má nadváhu nebo třeba pleš, bude vstup přísně…
Dobry den, mohu dostat kontakt na autora/architekta rekonstrukce? Dekuji,
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…