Modernizace Masarykova nádraží pokročila, rostou nová nástupiště i horní platforma

Pražské Masarykovo nádraží prochází už více než rok rozsáhlou rekonstrukcí. Stavbaři postupně instalují sloupy pro zastřešení původních a nových nástupišť i základy velkorysé platformy, která překlene celé kolejiště.

Modernizace Masarykova nádraží pokročila, rostou nová nástupiště i horní platforma, foto Mariana Pančíková

Celková přestavba nádraží odstartovala na začátku loňského roku. Rekonstrukcí projde celé kolejiště, navíc přibude jedno nové nástupiště a dvě koleje. Jejich počet se zvýší na devět; devátá kolej přiléhá budově Masaryčky od studia Zaha Hadid architects a budou po ní jezdit vlaky na letiště Ruzyně. Od Masaryčky se také začíná klenout nová platforma, která vytvoří parkově upravené veřejné prostranství o ploše Staroměstského náměstí a propojí ji s Florencí a hlavním nádražím. Celkové investiční náklady stavby dosahují 3,97 miliardy Kč, hotovo bude třetím kvartále roku 2027.

Modernizace Masarykova nádraží pokročila, rostou nová nástupiště i horní platforma, foto Mariana Pančíková

Jako první přišel na řadu archeologický průzkum, dělníci poté odstranili část kolejí a provedli překládku sítí a kabelů. V loňském roce probíhaly práce na první koleji pod Vítkovem, nyní přišla na řadu druhá kolej. Stavbaři zde také provádějí rekonstrukci opěrných zdí. V samotné stanici se betonují dílce platformy přes kolejiště a staví se nástupiště. Na konci letošního roku bude hotové nástupiště u nových kolejí číslo 8 a 9. U koleje číslo 9 bude možné nastoupit a vystoupit z obou stran vlakové soupravy. Cestující se tak dostanou rovnou do ulice Na Florenci.

Modernizace Masarykova nádraží pokročila, rostou nová nástupiště i horní platforma, foto Mariana Pančíková

Modernizace Masarykova nádraží je součástí projektu Praha – Letiště – Kladno, který tvoří 11 samostatných staveb. Hotová je už rekonstrukce Negrelliho viaduktu, v současné době se kromě Masaryčky pracuje také v úseku z Bubnů na Výstaviště a mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec. Ještě letos plánuje Správa železnic zahájit celkovou modernizaci trati z pražské Ruzyně až do Kladna. V příštím roce pak začne hledat zhotovitele prací v úseku od Výstaviště do nové podzemní stanice v Dejvicích. Z Prahy bychom na Letiště Václava Havla měli vlakem dorazit okolo roku 2030.

Správa železnic nově spustila speciální webovou stránku. Zájemci na ní najdou aktuální vizualizace i informace o přípravách jednotlivých etap, ale také odpovědi na nejčastěji kladené otázky.

Modernizace Masarykova nádraží pokročila, rostou nová nástupiště i horní platforma, foto Mariana Pančíková

2 Komentářů

  1. Mariana Pančíková says:

    Všechny fotografie jsou ze 4. dubna 2025. Popisky zkusím doplnit, šlo se staveništěm od Masarykova nádraží mezi budovou Masaryčky a stávajícími kolejišti směrem na Florenc, nejdříve spodem a následně po rozestavěné horní platformě (z té je i úvodní fotka s Vítkovem). Na ochoze Masaryčky u pizzerie jsou okýnka v oplocení, kterými je možné nahlédnout na stavbu.

  2. Škoda, že u fotografií nejsou popisky na co a odkud se dívám a kdy to bylo foceno,

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*