Na jaře roku 2026 by měla být dokončena modernizace stanice Praha-Bubny, investorem je Správa železnic. Stanice bude čtyřkolejná s jedním ostrovním a dvěma bočními nástupišti. Dojde k modernizaci přilehlého traťového úseku v délce 1,3 km a vznikne nová zastávka Praha-Výstaviště. Součástí bude nové mimoúrovňové křížení s Bubenskou ulicí. V těsném sousedství vyroste Vltavská filharmonie.

Původní jednokolejná železniční trať vedla ze stanice Praha-Bubny přes přejezd v Bubenské ulici a dále na náspu podél Strojnické ulice. Křížení železnice s ulicí Dukelských hrdinů bylo mimoúrovňové, dráha tam vedla jednak po železném mostě z druhé poloviny 19. století vedeném nad vozovkou a tramvajovou tratí, jednak po dodatečně doplněném železobetonovém mostě, který tvořil prostup pro pěší pod tratí. Dále pokračovala parkem Stromovka do stanice Praha-Dejvice.

Projekt počítá se zdvojkolejněním celého úseku a jeho elektrifikací, přestavbou projde stanice Praha-Bubny a vznikne nová zastávka Praha-Výstaviště. Společná stanice pro tratě Praha – Kladno a Praha – Kralupy nad Vltavou bude navazovat na Negrelliho viadukt, bude mít čtyři koleje a tři nástupiště. Přístup na ně bude možný jak z jižní strany od stávajícího vestibulu stanice metra linky C Vltavská a ze zastávky tramvaje na Bubenském nábřeží, tak od severu z nového centrálního náměstí s druhým budoucím vestibulem stanice metra. Odbavovací prostory pro cestující budou v podchodech pod kolejemi. Navazující traťové úseky povedou nad úrovní terénu po několika mostních estakádách, které překročí jak nové centrální náměstí, tak křižující ulice od Bubenské po třídu Dukelských hrdinů.

Prostor pod estakádami zlepší prostupnost území, ale může být také využit k obchodním účelům. Východně od ulice Dukelských hrdinů, v blízkosti pražského Výstaviště a Královské obory, je ve shodě s územním plánem navržena nová zastávka Praha-Výstaviště. Kralupská trať povede ze stanice Praha-Bubny souběžně s tratí kladenskou, po překřížení urbanistické osy Veletržní – Dělnická bude klesat na niveletu stávajícího terénu a napojí se na stávající dvoukolejnou trať, koleje ve směru na Kladno povedou po zhruba 558 metrů dlouhé estakádě až k zastávce Praha-Výstaviště. Ta bude umístěna na zemním tělese do prostoru mezi ulicí Dukelských hrdinů, holešovickým hřbitovem a zdí Královské obory. Navazující úsek v parku Stromovka zůstane v koridoru stávající dráhy.

V současné době probíhají práce v celém úseku. Ve značném stavu rozpracovanosti je budova bubenského nádraží, jejíž půdorysné rozměry jsou 250 m × 50 m. Pro dotvoření celkové koncepce stanice a celého okolí se zde využije speciálního pohledového betonu, který bude díky příměsím světlejší. Při betonáži každé stropní desky se do bednění uloží až 1450 m3 betonu, to odpovídá přibližně 175 autům s domíchavacím zařízením. V praxi to znamená, že dvě betonárky pracují pouze pro tuto betonáž. Navazující dvě estakády dlouhé 197 metrů mají kompletně dokončenou spodní stavbu a nosnou konstrukci včetně předepnutí. Osazena byla ložiska a částečně také mostní závěry. Probíhají práce na izolacích a římsách. Spodní stavba je hotová rovněž u estakády dlouhé 558,7 metru.

Stavba obsahuje také objekt lávky pro pěší, která umožní snazší přístup obyvatel Letné na budoucí zastávku Praha-Výstaviště, ale zároveň také zkrátí cestu do Královské obory Stromovka. Zde je dokončena kompletní spodní stavba. Na svém místě je už také nosná ocelová konstrukce. Na zastávce Praha-Výstaviště probíhají dokončovací práce na vnitřních konstrukcích a izolacích. Otevřela se už nově zrekonstruovaná Bubenská ulice, ze které zmizel velmi vytížený přejezd.

Trať nově povede po mostní estakádě. V rámci stavby probíhá koordinace s investicí hlavního města Prahy, a to propojením Holešovic a Letné. Nová trať uvolní drážní pozemky pro rozvoj města, zlepší propojení městských částí napříč tělesem dráhy a stane se tak rozvojovým impulsem pro své okolí. Velká pozornost se věnuje ochraně okolí dráhy před negativními projevy jejího provozu, spaliny z naftových motorů vozidel zmizí díky výhradně elektrickému provozu osobní dopravy, hluk se sníží instalací protihlukové ochrany, úroveň vibrací utlumí speciální konstrukce koleje ve vybraných místech. Díky redukci počtu železničních přejezdů a instalaci nového zabezpečovacího zařízení ETCS se zvýší bezpečnost provozu. Realizace projektu je spolufinancována Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).
Podle podkladů investora z roku 2024

Stínící prvek je trochu vidět na fotkách, jiné jsem nedostala. Zhotovitel píše: " Fasádní prvek je jedním z atributů stavby. Bionická…
Všechny fotografie jsou ze 4. dubna 2025. Popisky zkusím doplnit, šlo se staveništěm od Masarykova nádraží mezi budovou Masaryčky a…
Jak se říká, slibem nezarmoutíš.
Tohle je vymazlený dům v šíleném terénu. A to, že má kolem sebe bujnou až divokou zahradu, mu hodně sluší.
Škoda, že u fotografií nejsou popisky na co a odkud se dívám a kdy to bylo foceno,