Vnitřní logika
Vedení obce chtělo, aby rekonstruovaná základní škola a nové centrum mimoškolních aktivit byly přístupné nezávisle na sobě, ale přesto aby tvořily jednotný účelově propojený celek. Architekti proto umístili hlavní vstup do základní školy do prostoru soklu a propojili s ním její školní dvůr. Do centra mimoškolních aktivit se vstupuje samostatným vchodem, který je umístěn mezi centrem a školou.
Přehledné strukturální členění na obslužné a obsluhované prostory udržuje celkově kompaktní objem. Návrh jasně odlišuje vnitřní prostory výškou stropů a zvýrazňuje často využívané komunikační prostory světlíky. Tyto opakující se architektonické prvky umožňují ve škole a přilehlém centru více než 200 dětem intuitivně vnímat, jak mohou budovy samy aktivně využívat.
Vztah k abstrakci
Hlavní architekt, Dominique Cornaert, přiznává, že se rád dívá na svět ve dvourozměrných obrazech. Většinou dokonce i fotografuje pouze frontálně, bez prostorové hloubky. Při plánování dává přednost půdorysům a víceúhlovým projekcím a řezům. Líbí se mu myšlenka představovat architekturu v několika srozumitelných vrstvách. Jasný a propracovaný plán pro něj reprezentuje příležitost pro dobrou architekturu, protože bez komplexního návrhu by mohlo vzniknout mnoho nedokonalostí. Krom toho se s kolegy zaměřuje na odolnost, trvanlivost a funkční jednoduchost.
Návrh jako poslání
„Úkolem architektů je dávat formu, která se vyvíjí v čase. Vzniká, když proces končí, ne když začíná,“ popisuje Dominique Cornaert svůj pohled na věc. A dodává: „Nejdříve je třeba najít funkční řešení a pracovat na úrovni běžného využití a teprve potom se zaměřit na formu. Ta je totiž souhrnem odpovědí na funkční výzvy.“ Má na mysli slavné form follows function? To by bylo příliš jednoduché. Jeho architektura se neřídí čistým funkcionalismem. „Vyhněte se vzhledu supermarketu,“ říká někdy s nadsázkou Cornaert svým zaměstnancům s mrknutím oka. Místo toho věří, že architektura prostorově zviditelňuje funkční procesy a jemně sděluje, co může svým uživatelům nabídnout. Forma, materiály a struktura budovy vždy vyjadřují tento základní funkční řád. Proto na starý skelet budovy základní školy navrhl konvenční typ fasády s keramickými obklady, které barevně rozdělil na úrovni přízemí a poschodí. Na zcela novou přilehlou budovu centra mimoškolních aktivit zase použil pouze bezkontaktní zavěšenou fasádu s fasádními hliníkovými šablonami PREFA 44 × 44 . Dalo by se říci staré k starému a nové k novému…
Tisková zpráva
Moc pěkné!
Ještě lepší požární odolnost, což je mega plus, hlavně pro řadovky nebo bytovky. A testy v PAVUS to jen potvrzují…
Kvalitka na úrovni, testy prošli, certifikát mají, všechno na webu najdeš..Není o čem víc si myslím :-)
Teď ještě zlepšili požární odolnost? To už máš jak bunkr ne? :-D Za mě top volba. 👌
A teď je ještě promakanější když jí inovovali :-D Je to dobře že nestojí na místě, ale že se hnou…