Nákladové nádraží Žižkov je
jedno z pražských transformačních území, kde v budoucnu vznikne nová čtvrť.
S budoucími obyvateli nové čtvrti logicky vzroste i nutnost posílení
zdejší dopravy. Z tohoto důvodu včera pražští radní zadali Institutu
plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR), aby zpracoval urbanistickou studii
propojení ulic Malešická a Českobrodská, tzv. Jarovská třída. Studie by měla
být hotová v polovině příštího roku.
Dříve zpracované dopravní studie na rozvoj brownfieldu
Nákladového nádraží Žižkov ukázaly, že je nutné další propojení, které v budoucnu
zabrání přetěžování ulice Jana Želivského. Proto se město rozhodlo nechat zpracovat
urbanistickou studii. Nové propojení má být dvoupruhové a povede od křižovatky
ulic Malešická – Na Jarově podél stávající železniční trati a napojí se na ulici
Českobrodská pod Jarovem.
„Vzhledem k tomu, že se jedná o území, kde probíhá hned několik
projektů zároveň, je klíčová koordinace a komunikace. Věřím, že se nám všechny
tyto záměry podaří zkoordinovat tak, aby se z Nákladového nádraží Žižkov a
jeho okolí stala kvalitní městská čtvrť,“ říká 1. náměstek primátora pro oblast
územního rozvoje Petr Hlaváček.
V oblasti Nákladového nádraží Žižkov se
počítá i s posílením tramvajové dopravy. Nové propojení „Jarovská třída“
zajistí možnost budoucího prodloužení tramvajové trati ze smyčky Habrová dále
do Malešic nebo alespoň propojení s tratí Jarov (Spojovací).
„Při plánování nových částí města je nutné přemýšlet strategicky. Proto
již nyní řešíme dopravní posílení v podobě nového propojení na Žižkově,
které zajistí, že po vzniku nové čtvrti nebude zatížena ulice Jana Želivského,“
vysvětluje
Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.
Kromě nového dopravního propojení a oživení
žižkovského brownfieldu je také v plánu rekonstrukce ulice Malešické.
Současně je potřeba tyto projekty koordinovat i s přípravou tramvajové
tratě Olšanská – Habrová.
„Nákladové nádraží Žižkov je pro Prahu příležitost vytvořit místo, kde
lidé budou nejen bydlet a pracovat ale i trávit volný čas. Nová čtvrť
nepochybně potřebuje i dostatečnou dopravní obslužnost. Rádi pro Prahu
připravíme urbanistickou studii na nové dopravní propojení, které je pro
budoucí čtvrť klíčové,“ vysvětluje Ondřej Boháč, ředitel IPR.
Urbanistická studie upřesní návrh vycházející
z materiálu, který bude sloužit pro budoucí zpracování dokumentace pro
územní rozhodnutí. Studie by měla být hotová v polovině příštího roku.
tisková zpráva IPR
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
Příliš dobré, aby to byla pravda. Zvlášť, když aktivisti tak úporně brání společně se spolkem za skanzen Praha ty ohavné sklady bývalého nákladového nádraží…vyleze z toho zase jenom paskvil a aktivisti budou první, kdo budou hulákat, jak je to špatné.
Jen technická otázka- na obrázku je Malešická?!