Stavba architekta Kohlbauera svým tvarem připomíná rybu a leží v zóně světového kulturního dědictví UNESCO přímo v srdci Vídně.
Foto Copyright Votava/PID
Vídeň má novou „otevřenou“ školku. Leží v srdci Vídně, v severozápadní části parku Stadtpark, který zasahuje do zóny světového dědictví UNESCO. Původní předškolní zařízení bylo na tomto místě postaveno roku 1949, vznikla tak první poválečná školka na území města. Architekt Martin Kohlbauer navrhl na pozemku s vysoce hodnotným porostem stromů v blízkosti říčky Vídeňky moderní školku, zvlněnou stavbu, která svým tvarem připomíná rybu.
Koncept „otevřené školky“ dětem umožňuje volný pohyb po celém domě. Děti mohou procházet z vlastní herny do prostor jiné třídy nebo do místností pro kreativní činnosti. Interiér nové školky umožňuje komunikaci a podporuje spolupráci mezi jednotlivými skupinami dětí. Zvláštní pozornost byla proto věnována propojení prostoru a speciální průhledům. Specialitou nové školky je také „hrací dům“, který nabízí víceúčelový prostor pro tanec a pohyb. Mohou ho používat i děti, které do školky nechodí. K dispozici mají zvláštní vchod. Kapacita školky je 180 dětí. Architekt kladl důraz také na propojení vnitřních a venkovních prostor. Půdorysy heren a dalších prostor umožňují různé využití. Do zahrady jsou integrovány prvky jako posedy a pahorky.
Tisková zpráva COMPRESS, Vydavatelská společnost s r.o. a Spol.KG-organizační složka “ Kontaktní kancelář města Vídně
Existuje zde určitá špička české architektury, ale mně trápí ty desítky podprůměrných architektonických ateliérů , lokalizovaných hlavně v Praze. Pomocí…
Filozofů není nikdy dost. ;-) A ostatní školy (zejména ty technické) se o své studenty budou muset asi víc poprat...…
Není to moc pozitivní čtení, jakkoliv stavebně to jistě hodnotu má. Ale ptám se, jak moc potřebujeme další filozofy, když…
Nadační fond prostě odmítá připustit, že starý nýtovaný most nemůže přes veškerou snahu vyhovět potřebám současné (a tím spíš budoucí)…
Dali jste Pardubičákům něco, díky čemu moou být na své město hrdí.