Konverze krytého bazénu na módní salón
Autor: Nobuo Araki
Místo: Tokijo, Japonsko
Hlavní architekt projektu: Nobuo Araki / The Archetype
Plocha: 161 m2
Realizace: 2014
Foto: Atsushi Fuseya, Kai Hiroyo
Showroom, který si ponechal název Bazén Aoyama, a který nyní slouží pro prezentaci módní značky, se nalézá poblíž ulice Kotto v Minami-Aoyama v přízemí bytového domu ze sedmdesátých let 20. století.
Během naší první návštěvy prázdného bazénu jsme si všimli měkkého světla v prostoru a kouzla starých stěn a podlah po desetiletích, kdy byl prostor užíván jako bazén.
Proto jsme zachovali krásu a půvab původního interiéru a provedli jsme jen minimum úprav a vložili co nejméně nábytku. Prostor je znovu funkční a navíc nový návrh interiéru umožňuje pronikání denního světla i skrze skleněný strop.
Ta na náměstí bere pohled jen velmi mírně a velmi formalisticky. Pohled od třídy Jugoslávských partyzánů ukazuje výtvarnou bezmocnost v…
Že by tato stavba nějak respektoval okolí, velmi pochybuju. P.Engel se jistě obrací v hrobě. Vím, že je to dobrý…
Tak už nám zase UNESCO vyhrožuje a "ochránci" památek jásají, "Zachráníme" památku tím, že ji celou předěláme a její autenticita…
Hlavně že jsme "světoví". Na Smíchově máme City, Na Knížecí office - jsme ještě vůbec v Čechách? Je mi z…
Všude tam budou jen samí krásní mladí lidé; komu je nad 45, má nadváhu nebo třeba pleš, bude vstup přísně…