Praha 1 plánuje novou pasáž mezi Štěpánskou a Vodičkovou ulicí

Praha 8. prosince (ČTK) – Praha 1 chce vybudovat novou pasáž, která spojí Štěpánskou a Vodičkovu ulici. Pasáž by měla vzniknout místo dvora domu vedle paláce Lucerna. Radnice tam hodlá vybudovat obchody, dětské hřiště a krytá parkovací místa, řekl dnes novinářům zástupce starosty Michal Valenta (ODS).

Projekt má navázat na historickou pasáž, která podle Valenty v místě v minulosti byla. „Dvůr ve Štěpánské číslo 630 je jedinečným místem, které nám citlivou přestavbou nejen umožní naplnit současné požadavky na moderní bydlení a dostupnost služeb, ale které nás také alespoň symbolicky vrátí do dob, kdy Václavské náměstí a jeho přilehlé ulice byly čtvrtí dnes už legendárních pasáží,“ řekl Valenta.

Projekt bude stát asi 90 milionů korun, radnice chce získat do května potřebná povolení. Za peníze plánuje vybudovat kromě pasáže i dětské hřiště a nová parkovací stání pro 63 aut. Podle Valenty místní obyvatelé dvůr k parkování využívají i přes rozhodnutí magistrátu o zákazu parkování na obecních dvorech.



Viz také:
Pražští radní schválili „územní plán kraje“
Praha 8. prosince (ČTK) – Pražští radní dnes schválili zásady, podle kterých by se měla v budoucnu metropole rozvíjet. Novináře o tom informoval radní Martin Langmajer (ODS). Tyto zásady jsou obecnější než územní plán města, kterému předcházejí. Vymezují například plochy, kam by se mohlo rozšířit centrum, nebo aktualizují seznam veřejně prospěšných staveb.

Zásady územního rozvoje, jak se dokument jmenuje, popisují, jak by měla metropole v budoucnu vypadat. Stanovují priority územního plánování a obecné zásady územního rozvoje. Dokument se zabývá například rozvojovými plochami města, nově definuje veřejně prospěšné stavby a vymezuje plochy pro novou zeleň.

Zásady předpokládají například, že se centrum města, které dnes kromě památkové rezervace zahrnuje také části Vinohrad, Karlína a Smíchova, rozšíří do Pankráce a lokality Bubny – Zátory, kde se plánuje rozsáhlá přestavba bývalého nádraží. Vymezují rovněž rozvojové plochy zeleně a transformační plochy, které tvoří bývalé průmyslové areály vhodné k přeměně. Magistrát také nově definuje veřejně prospěšné stavby, do kterých zahrnuje mimo jiné stavbu pražského okruhu, metra D a prodloužení metra A.

Dokument rovněž odhaduje, jak se bude vyvíjet počet obyvatel metropole. K roku 2020 by mohlo v hlavním městě žít až 1,3 milionu lidí, dalších asi 350.000 by tam mohlo dlouhodobě pobývat (lidé bez trvalého bydliště) a navíc kolem 200.000 lidí by denně do Prahy dojíždělo.

Podle některých odborníků je ale možné, že limity a omezení stanovené v zásadách se v plánu neodrazí. Jako příklad už dříve uvedli problém s územím takzvaného Trojmezí, kde ZÚR počítají se zelení, městské části ale nyní usilují o to, aby se tam mohlo stavět.

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*