(ČTK) – Navrhla to magistrátní komise pro cyklistickou dopravu. Soutěž
připraví Institut plánování a rozvoje (IPR). V rozhovoru s ČTK to řekl
člen komise Vratislav Filler. Po pravobřežní páteřní cyklostezce denně
projedou tisíce lidí.
O problematickém průjezdu cyklistů pod vyšehradskou skálou
diskutují politici už řadu let. Úzký průjezd, který vede v zářezu skály
spolu s vytíženou silnicí, není ideální. Několik návrhů v minulosti sice
zaznělo, mluvilo se třeba o lávce, pontonech nebo přívozu. Žádný ale
Praha nezrealizovala.
„Je to dlouhodobě velmi problematické místo, přitom má pro Prahu
zásadní význam,“ tvrdí Fillar. „Komise řekla, že cyklospojení pod
Vyšehradem je prioritou, začínáme od bodu nula, musíme znát možnosti,
než přistoupíme k rozhodnutí, kterou cestou se vydat,“ uvedl Fillar.
Zatím není možné mluvit o nákladech na stavbu. Bude záležet na tom, co
architekti navrhnou a jakou z variant město vybere. „Doufám, že vznikne
něco zajímavého a atraktivního, na co budeme pyšní,“ doplnil člen
komise.
Počet cyklistů v Praze se rok od roku zvyšuje. Od roku 2002, kdy
Praha se sčítáním začala, narostl jejich počet desetinásobně. Jen po
Podolské nábřeží podle údajů z čítačů projede v létě až 55.000 cyklistů
měsíčně.
zdroj foto: prahounakole.cz
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.