První veřejné představení projektu proběhlo v Centru současného umění DOX na výstavě Městské zásahy Praha 2010, konané v termínu 13. 5. – 2. 8. 2010.
www.mestskezasahy.cz
Projekt lávky na Vltavě nabízí atraktivní trasu pro cyklisty a pěší návštěvníky centra Prahy. Je alternativou dopravně přehuštěnému automobilovému provozu podél řeky v místech Masarykova, Smetanova a Alšova nábřeží. Navíc v nebývalém rozsahu zpřístupňuje vodní plochu řeky a vytváří na ní prostor využitelný širokou veřejností. Lávka de facto propojuje přerušenou náplavku na pravé straně Vltavy v úseku mezi Rudolfinem a Mánesem. Začíná u Slovanského ostrova a dále se vine kolem Žofína, Národního divadla, podél Smetanova nábřeží až k Novotného lávce. Zde obíhá Staroměstské mlýny, podchází Karlův most a v oblasti Alšova nábřeží ústí na pevninu. Řeší tím pádem pro chodce problematické úseky na dopravně přetížené Křižovnické ulici. Lávka pluje na řece. Klesá a stoupá s vodní hladinou. Nabízí možnosti odpočinku a rekreace v bezprostřední blízkosti vody s výhledem na historické centrum města. Je vybavena mobiliářem, osvětlením a řadou doplňkových funkcí jako jsou např. restaurace, půjčovna lodiček, koupaliště nebo občerstvení. Z břehu je přístupná v mnoha místech.
Konstrukce je tvořena opakujícími se elementy, které jsou složeny dohromady a tvoří lavičky, lehátka, osvětlení, přístaviště lodí a vstupy do vody. V případě povodní může být celá lávka
odtažena po řece do bezpečí.
nbsp;
Autoři projektu
Jiří Koten a Karel Hausenblas “ DEMOPLAN
nbsp;
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.