(ČTK) – Pražský dopravní podnik (DPP) v Hloubětíně přebuduje areál místní vozovny. Vznikne nová hala pro odstavování tramvají a jejich opravy. Postaveny budou také další nové budovy. Kompletní přestavba vyjde předběžně na 1,8 miliardy korun. Na podzim chce podnik zažádat o dotaci z evropských fondů. ČTK to řekl projektový manažer DPP Filip Jiřík. Starou vozovnu odstřelil podnik v sobotu dopoledne a zbylé objekty bude bourat do konce letošního roku. Budova z roku 1951 měla střechu v havarijním stavu a byla neopravitelná.
Než začne DPP stavět samotnou halu, v které budou stát tramvaje, musí vystavět nové energocentrum s trafostanicí a měnírnou pro tramvajovou trať. „Máme vydáno pravomocné stavební povolení. V tuhle chvíli zpracováváme dokumentaci pro provedení stavby a čekáme, že začneme vybírat zhotovitele stavby a v příštím roce by měla probíhat,“ řekl Jiřík.
Stavba nové haly a dalších budov začne až po vybudování energocentra. „Předpokládám, že všechna povolení a zhotovitele budeme získávat v průběhu příštího roku a roce 2021 a 2022 bude výstavba haly, vše by mělo být hotovo do konce roku 2022,“ řekl
Oproti hale, která bude demolována, bude jedna část té nové sloužit pouze k odstavení tramvají. Nebude tedy vytápěna, ale pouze tzv. temperována. Rovněž tu nebudou kanály pod tramvajemi ani lávky, odkud by zaměstnanci DPP opravovali tramvaje. Nebude se v ní ani celonočně svítit. „Proti tomu budeme mít menší část, která bude sloužit k údržbě, kde budou všechny technologie soustředěny,“ řekl Jiřík.
Kromě haly vozovny budou zmodernizovány další objekty, v nichž sídlí například pracoviště, která mají na starosti údržbu kolejových tratí. „Těm také vytvoříme nové lepší zázemí a budeme pro ně stavět dva baráky namísto tesko objektů a dočasných staveb, které tady v současné době jsou,“ řekl Jiřík. Vznikne parkoviště a vysazena bude nová zeleň.
Náklady byly původně odhadnuty na asi 1,6 miliardy korun. Avšak při zpřesnění projektu pro stavební řízení došlo k úpravám na budovách a inženýrských sítích a cena se zvýšila na 1,8 miliardy. „To je i cena, se kterou v tuto chvíli žádáme o spolufinancování z Evropské unie. V květnu jsme podali předběžnou žádost a na podzim bude následovat žádost ostrá,“ řekl Jiřík. Zda DPP peníze z evropských fondů dostane, by měl vědět na počátku příštího roku. Mohlo by se jednat až o 80 procent nákladů.
DPP letos v dubnu zprovoznil velkokapacitní kolejiště v Ústředních dílnách v Hostivaři, kam přemístil tramvaje z Hloubětína. Na více než tři kilometry kolejí se vejdou desítky tramvají.
DPP využívá sedm vozoven, a to Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov. Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají, část z nich tvoří modifikace typu T3. V uplynulých letech firma kupovala nízkopodlažní vozy 15T Forcity. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují přes tři miliardy korun.
Doplněno Stavbaweb:
Více informací o konci staré budovy vozovny a nové vozovně najdete na stránkách DPP:
Nejmladší pražská vozovna DPP v Hloubětíně je ode dneška minulostí
Video: Tramvajová vozovna Hloubětín se dnes poroučela k zemi
Wikipedie: Vozovna Hloubětín
A když berou tak utíkej ? :D Hele kdybych měl teď stavět dům tak se jistě chopím těhlech akcí různych.…
Málokdo o tom ví nebo spíše tomu nevěří. I když nechápu proč. Vždyť když ti dávají tak ber :D
My jsme taky s nimi stavěli jsem velice rádi za to že náš projektant s tím byl ztotožněn a ještě…
Jo je tam toho hodně, mají supr akce, podle mně se to rozhodně oplatí na to mrknout nebo rovnou zaslat…
Dobrý den, zajímalo by mě, jak dlouho trvala realizace od "nápadu", než se zrodilo úplné přemístění?