DOCK IN FOUR

DOCK IN FOUR

(10. 8. 2020) Schindler Seko architekti

   
 
 
 
 

DOCK IN FOUR

Developerská skupina CRESTYL zkolaudovala v červnu novou administrativní budovu DOCK IN FOUR, která je součástí čtvrti DOCK vyrůstající kolem dvou slepých ramen Vltavy v pražské Libni. Do objektu nabízejícím 20 tisíc m2 kanceláří a 3 tisíce m2 prostor pro služby se tak již postupně stěhují noví nájemci. Budova je prakticky celá pronajatá, volných je pouze několik procent ploch. Stavba s osobitým stylem s množstvím balkonů a teras navazuje na úspěšné první tři etapy kanceláří DOCK IN, z nichž poslední byla dokončena na konci roku. K největším nájemcům v nové budově patří komunikační skupina Publicis a společnosti Henkel a Hornbach.

DOCK IN FOUR nabízí v šesti patrech 20 tisíc m2 pronajímatelné plochy kanceláří ve vysokém standardu a další tři tisíce m2 obchodních prostor pro restaurace a služby. Administrativní budova svým stylem plně navazuje na předchozí etapy, autorem architektonického návrhu je kancelář Schindler Seko architekti. Objekt nabízí téměř tisíc m2 balkonů a teras s výhledy na marinu a klidovou zónu kolem dvou slepých ramen Vltavy. Budova je umístěna mezi Libeňským mostem a zbylou částí celého kampusu DOCK. V podzemí je téměř 250 parkovacích míst.

Komerční část DOCK IN pražského projektu DOCK má celkem pět fází. Projekt DOCK je koncipován jako kombinace klidného bydlení a kanceláří s promenádou u vody. V kampusu DOCK bude i nový relaxační park o rozloze jednoho hektaru, který nabídne odpočinek v zeleni s vodními prvky a lavičkami, ale i možnost sportovního vyžití. Sportovci ocení i speciální běžeckou tartanovou dráhu okolo celého areálu, který je i napojen na městské cyklostezky vedoucí do centra města a do Troje. Samozřejmostí je zázemí v podobě sprch, šaten a míst pro umístění kol přímo v budově.

Celková podlahová plocha komerčního areálu DOCK IN činí přibližně 80 tisíc m2. Největší plochu obsadí kancelářské prostory, součástí areálu jsou ale i obchody, kavárny a restaurace. Samozřejmostí ve všech administrativních budovách DOCK IN jsou dobíjecí stanice pro elektromobily a elektrická kola, úsporné osvětlení, ale i dešťové senzory, které umožní šetřit vodou při zavlažování venkovní zeleně.


O projektu DOCK:
Nová pražská čtvrť DOCK se nachází v lokalitě na rozhraní Libně, Karlína a Holešovic kolem dvou slepých ramen Vltavy. Projekt DOCK je stavěn v několika etapách a po svém dokončení nabídne celkem 120 000 m2 komerčních i rezidenčních ploch. Součástí kampusu je i privátní jachtařský klub s marinou, park, restaurace, kavárny a další služby. Celkové náklady projektu dosáhnou výše 7,5 miliardy korun. V současné době je již dokončena kancelářská budova DOCK IN ONE, DOCK IN TWO, DOCK IN THREE a DOCK IN FOUR, marina a všechny tři rezidenční komplexy DOCK Marina View, DOCK River Watch a DOCK Marina Boulevard.


Projekt DOCK IN na stránkách ateliéru Schindler Seko Architects.

tisková zpráva, Stavbaweb

zdroj foto: Crestyl

Související články:
DOCK in TWO  25.6.2018
DOCK IN THREE  10.11.2017
DOCK IN TWO  30.6.2017

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Administrativa

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

21. 9. 2022 15:24:41

Re: Tři nové koncertní síně

Veřejnost chápe pohnutky představitelů, kteří myslí, že mají pravdu. Otázka vytápění i chlazení těchto stavebních obrů v dnešních souvislostech ovšem nezmínil nikdo. Stavebními materiály lze jistě mnohé ovlivnit. Co ale bude jinak, jsou náklady na vybudování něčeho, co je jen kabátkem městského prostoru. O účelnosti tohoto zařízení v této době lze však polemizovat. Kromě provozních nákladů, které dnes nikdo nedokáže propočítat, jde o celkové investiční zátěži zejména Ostravy v celé šíři všech záměrů. Za primátora Macury investice skokově narůstají. Přitom není nikde prezentováno, tedy pro veřejnost, co to znamená pro splácení dluhů, které takto vznikají. V dnešní době obřího nárůstu zadlužení státního rozpočtu a podobně u měst jeto poměrně velká drzost vůči občanům města. Těch se to také svým způsobem bude týkat. Mj. zdražováním služeb, dopravy, úklidu, odvozu odpadů, správních poplatků předepisovaných městem. Není tady něco hodně v nepořádku, Povýšené vystupování Macury vůči jiným politikům i občanům je varováním, že c čele města stojí někdo s velmi pochybným charakterem a zcela povadlou mravností. Kupodivu to zastupitelům nevadí. Nebo mlčí protože se bojí o sebe, své pozice nebo zdraví? Víme přece, jak dominující politici jednají. Po celou dobu lidské moderní civilizace. U tohoto primátora jsem s jist, že se nedá ničím zastavit. Doufám, že se bude jednou zpovídat jinde, o tom, co se tu roky děje za jeho vedení města, ne jen před zastupiteli, které ponížil na pouhé držáky mandátů.

2. 9. 2022 23:12:28

Re: Věcná novela nového stavebního zákona

Zaujalo mě tvrzení, že "vláda není schopná prosadit změny, které by posílily pravomoci obcí v oblasti územního plánování" a že je to vinou pořizovatelů. To je přece úplný nesmysl. Vždyť už dnes jsou to obce, které si vybírají pořizovatele a které schvalují každou fázi pořizovacího procesu. A jestli si stěžují na pořizovatele, tak je to stejné, jako by si majitel firmy stěžoval na zákon, když má problémy se svým zaměstnancem. Pokud mají smlouvu, tak ji mohou zrušit a vybrat si jiného. A pokud ji zrušit nemohou, tak je to jejich vina, že ji mají špatnou. Vždy to ale mají ve svých rukách. Nechápu, jaké pravomoci by chtěli posilovat. Pak je tu ale téma, které je v podmínkách státní správy těžko představitelná. Že by se různí pracovníci jednotlivých dotčených orgánů ke každému záměru dokázali ve stejnou dobu sejít a dohadovali se, kdo o kolik může ze svého zákona ustoupit? Žádný úředník si nedovolí říct, že nějakou část zákona není nutné dodržet. A ani organizačně to nemůže fungovat. Ty lidi přece neřeší jen společné záměry, nemusí mít stejnou pracovní dobu nebo pracovní úvazky - a pak tu jsou ještě nemoci a dovolené a když máte na úřadu pro některé agendy jednoho pracovníka, tak by stáli všichni. Nevěřím. že by to mohlo nějak efektivně fungovat, I když by se mi taková kolektivní práce líbila.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz