IPR vypíše soutěž na podobu okolí svého sídla

IPR vypíše soutěž na podobu okolí svého sídla

(21. 5. 2020) Soutěž na novou podobu venkovních prostor bude vypsána letos na podzim

 
 
 
 

IPR vypíše soutěž na podobu okolí svého sídla

(ČTK) - Pražský Institut plánování a rozvoje (IPR) vypíše soutěž na novou podobu okolí svých budov v areálu Emauz. V příštím roce pak vybere firmu, která provede rekonstrukci budov. Na dotaz ČTK to ve středu 20. května  sdělil mluvčí IPR Marek Vácha. Budovy od architekta Karla Pragera mají mimo jiné problémy se statikou a zatéká do nich. Náklady oprav zatím nejsou známy. IPR má na starosti územní plánování ve městě.

"Přípravy na rekonstrukci budov a okolí IPR nadále pokračují. Aktuálně zjišťujeme potřeby a názory zaměstnanců na vnitřní a venkovní prostory institutu,"
uvedl Vácha.

Na základě výstupů z takzvaných participačních aktivit bude upraven již existující projekt na rekonstrukci budov. "Dále budou výstupy využity k přípravě zadání soutěže na proměnu venkovních prostor," uvedl mluvčí.

Soutěž na novou podobu venkovních prostor bude vypsána letos na podzim. Na firmu, která zrekonstruuje budovy, institut vypíše tendr v příštím roce.

Rekonstruovány a zpřístupněny budou historické schody do Podskalí, do ulice Pod Slovany. Areál bude propojen s opravenými zahradami Emauzského opatství, vzniknou rekreační a pobytové plochy, bude upravena síť cest a z areálu zmizí auta. Vznikne nový orientační systém, lavičky, koše a osvětlení.

Ve špatném stavu jsou Pragerovy 'kostky'. Týká se to například použitého závěsného konstrukčního systému, který ani nevyhovuje dnešním normám. Kromě toho, že budou všechny tři budovy opraveny, vznikne nový systém hospodaření s dešťovou vodou a střechy budou takzvaně zelené. Na některých z nich budou zpřístupněny střešní terasy. To by se mělo týkat zejména budovy Centra architektury a městského plánování (CAMP).

Architekt Karel Prager navrhl například budovy bývalého Federálního shromáždění. Budovy byly postaveny na konci 60. let ve stylu takzvaného brutalismu.

Související články:
IPR opraví své sídlo   4.1.2019

Komentáře ke článku

 
 
 
 
 
 
 
 

23. 5. 2020 08:53:58. Re: IPR vypíše soutěž na podobu okolí svého sídla. Jitka

  Tohle by mohla být příležitost, jak konečně vyřešit jednoduchou cestu od zastávek MHD na Palackého náměstí ke vstupu do VFN. Co nejkratší a jen s jedním přechodem. Dnes je nejkratší cesta alibisticky označena zákazem vstupu a chodník je přehražen, ale to paradoxně nutí chodce vstupovat do vozovky na nebezpečných místech.

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

6. 8. 2020 16:56:21

Re: Nový koncertní sál v Ostravě

Byť to bude vypadat trochu přízemně, ale nemohu najít investiční náklady. Mělo by to být 2 mld. Kč. Jistě díky dobrému rattingu, jak nám sděluje primátor, si město může dovolit dost vysoké půjčky, zejména když uvážíme, že mezi investice s účastní rozpočtu města patří i parkovací plochy P+R, nový kampus-dílčí sportovně vzdělávací areál Ostravské Univerzity na Černé louce, stavba Černé kostky (technická knihovna) naproti Domu kultury v podzemními parkovišti a postupná modernizace tramvajových tratí v celém obvodu města s dodávkou nových švýcarských tramvajových souprav (jsou skvělé). Zatím jsem nečetl souhrnný investiční plán na příští roky s tím, jak se budou tyto úvěry splácet, a jak jsou plánovány příjmy města. Jak se s tímto neúplným výčtem (chybí několik miliardových akcí pro sport a další společenské účely, např. v Krásném Poli nebo v bývalém areálu Ostravské rafinérie u Fifejd) velkých akcí porovná pokus prosadit tragické prodloužení tramvajové trati od Slovanu kolem Duhy až ke Globusu a s tratí kolidující projektově rozpracovaný Severní spoj od D1 do Poruby. To nemá veřejnost tušení. A má ho Magistrát, tedy ambiciózní primátor? Není už postaveno nebo nachystáno dost památníků, které nám budou jeho "Macurovskou éru "vlády nad městem navždy připomínat? Musí to vše snad i dobré, co napáchal, zhatit jednou zbytečnou investicí i proti potřebám města a proti zásadnímu nesouhlasu dotčených městských obvodů v Porubě? I za cenu obrovského zadlužení města na roky dopředu? Doufám, že ho okolnosti včas zastaví, aby přestal vyhazovat peníze města na předem ztracenou a jasně hloupou akci, jako je tato tramvajová trať ke Globusu skrz plně urbanizované a přírodně skvěle stabilizované prostředí 3 městských obvodů! Jediným motivem k rozjetí této monstrakce v roce 2017 byl dnes již propadlý příslib 1,5 mld. Kč z evropských fondů. Dnes to hodlá primátor financovat jinak, ale možná sám neví, jak. Osobně si myslím, že ten záměr bude nakonec zrušen. Investovaných 30 až 40 milionů Kč do přípravy stavby město hravě odepíše. To jsou přece drobné proti již výše uvedeným stavbám.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz