(ČTK) – Prohlášením památkové ochrany žižkovského nákladového nádraží v Praze se otevřela cesta ke zpracování změny územního plánu, která by měla v budoucnu umožnit zástavbu celého areálu. Rozhodnutí ministerstva kultury tak rozvoj území nezbrzdí, shodují se developer i místní radnice. Náměstek primátora Tomáš Hudeček (TOP 09) ČTK řekl, že schvalovací proces vedoucí k proměně území je na samém počátku. Jednání potrvají řadu měsíců, možná let.Diskusi kolem památkové ochrany Nákladového nádraží Žižkov před lety vyvolal záměr, podle kterého měla funkcionalistická budova ustoupit okolní rozsáhlé výstavbě. Proti demolici se ale postavila část odborné i laické veřejnosti. Po řadě let nakonec ministryně kultury Alena Hanáková minulý týden definitivně rozhodla, že nádraží, které stojí na rozsáhlých nevyužívaných pozemcích, musí být zachováno.
Souhlasím, že vliv Filharmonie na okolí bude menší než vliv okolí na Filharmonii. Ale pokud jde o problém dopravy a…
Tak možná proto, že potřebují změřit, za jak dlouho se napršená voda vsákne na přesně dané ploše? Přece jen jde…
Souhlasím s umístěním na nevhodném místě. Také se mi nelíbí rozsáhlost a velké pochozí rampy. Dopravní obsluha.Metro.Garaže.Tramvaje.Nádraží.
Hodně jsem už o téhle maltě četl a zjišťoval, zdá se mi to jako velmi dobrá volba na stavbu domu,…
Negativní vlivy nebude mít Filharmonie na okolí, ale okolí na Filharmonii. Koncentrace dopravních provozů aut na Magistrále, železnice na tratích…