Sídlo nejvyššího stavebního úřadu by zatím chtěla 4 krajská města

Sídlo nejvyššího stavebního úřadu by zatím chtěla 4 krajská města

(24. 1. 2020) Brno, Plzeň, Ostrava a Liberec

 
 
 
 

Sídlo nejvyššího stavebního úřadu by zatím chtěla 4 krajská města

(ČTK) - O sídlo nejvyššího stavebního úřadu, s nímž počítá návrh nového stavebního zákona od roku 2022, se zatím ucházejí Brno, Plzeň, Ostrava a Liberec, řekla 23. ledna 2020 ČTK v Plzni ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová (za ANO). Rozhodnuto bude do konce roku. Sídlo musí být co nejlépe dopravně dostupné. Náměstek plzeňského primátora Pavel Šindelář (ODS) vyjádřil zájem právě dnes.

Nový stavební zákon má podle ministerstva pro místní rozvoj (MMR) urychlit a zjednodušit povolování staveb, jeho platnost by podle Dostálové měla začít příští rok. Zákon ale čelí kritice samospráv, vládních úřadů, hasičů, památkářů i nejvyšších soudů.

"Všechna města, která požádala, jsou pro nás akceptovatelná z důvodu dopravní obslužnosti a návaznosti. Do Plzně je výborné vlakové spojení, dálnice. Pokud bychom uvažovali, že by úřad nebyl v Praze, tak to budou jednoznačná kritéria," uvedla ministryně. Ministerstvo se nebrání tomu, že by úřad sídlil mimo Prahu, která je ale stále ve hře, protože je tam možné vyřídit více agend najednou. Klady a zápory všech uchazečských měst MMR vyhodnotí.

"Plzeň má dostatek svých nemovitostí, které by se daly využít, a to jak v centru města, tak na jeho okraji. Třeba lokalita Světovaru, která je dobře napojitelná z dálnice. Tento brownfield si postupně opravujeme," zmínil Šindelář pozemky s bývalými kasárnami a pivovarem. Podle náměstka by tak nebylo v Plzni nutné stavět novou budovu úřadu na zelené louce.

Pokud platnost nového stavebního zákona nezačne příští rok, jak se plánuje, spadne zákon podle Dostálové pod stůl. "Musel by znovu projít legislativní radou a všemi procesy. Musíme být schopni dokázat občanům, že jsme schopni za jedno volební období schválit reformní zákony," uvedla. Účinnost zákona bude nabíhat postupně podle jednotlivých paragrafů. Určité prvky digitalizace už budou fungovat od roku 2021, nejvyšší stavební úřad od roku 2022. "Plná digitalizace včetně nahrání dat, tak jak je to vázáno evropským projektem, je až červenec 2023," řekla ministryně.

Do nového ústředního orgánu státní správy přejde sekce výstavby MMR a speciální úřady ministerstev průmyslu a dopravy. "V začátku tam bude 30 lidí. Včera (ve středu) padla z resortu zajímavá připomínka, že by místopředsedové měli být věcně příslušní - pro energetiku, pro životní prostředí a další, aby tito odborníci dokázali zajistit dohled nad dotčenými orgány," dodala. Předsedu úřadu jmenuje vláda.

Vznikne také 14 krajských stavebních správ, ministryně bude dnes jednat s kraji, jestli nechají státní pobočku na svém úřadě, jak jsou lidé zvyklí. Stejně bude jednat s obcemi s rozšířenou působností. "Není naším cílem se úplně vymanit, chceme spolupracovat. Jen hlídáme to, že se stavební řízení zrychlí a že bude existovat zastupitelnost, protože bez ní by investor pořád na něco čekal," řekla ministryně.

Související články:
Vydání stavebního povolení má podle chystaného zákona trvat rok  20.1.2020
Hejtmani chtějí znovu jednat o návrhu nového stavebního zákona  17.1.2020
Dostálová: Ke stavebnímu zákonu přišlo 4500 zásadních připomínek  16.1.2020
Dostálová: Účinnost stavebního zákona bude nabíhat postupně  16.1.2020
Návrh stavebního zákona zůstává pro kraje nepřijatelný  15.1.2020
Malé stavební úřady zůstanou u obcí, dohodli se Dostálová a Lukl  14.1.2020
Hamáček odhaduje, že stavební zákon bude třeba přepracovat  14.1.2020
Nejvyšší soudy kritizují stavební zákon  14.1.2020
Dostálová: Stavební zákon bude účinný od poloviny roku 2023  13.1.2020
Dostálová: Stavební zákon by se měl do září dostat do Sněmovny  8.1.2020
Připomínky k stavebnímu zákonu může MMR řešit do konce března  7.1.2020
Stavební zákon může oslabit i pozici památek v UNESC0, míní MK  7.1.2020
Spolky vyzvaly Dostálovou ke stažení návrhu stavebního zákona  7.1.2019
Návrh stavebního zákona by měl být stažen, říká rada pro památky
  20.12.2019
Brno a další města mají připomínky k novele stavebního zákona  19.12.2019
Hasiči mají výhrady k návrhu stavebního zákona  12.12.2019
Obce: Nový stavební zákon by mohl ohrozit povolování staveb na rok  10.12.2019
Památková inspekce MK kritizuje návrh stavebního zákona  28.11.2019
Nový stavební zákon čeká připomínkové řízení  27.11.2019
Ministerští úředníci kritizují návrh stavebního zákona  25.11.2019
Babiš: Paragrafové znění nového stavebního zákona bude 15. 11.  10.10.2019
Vláda schválila věcný záměr nového stavebního zákona  26.6.2019
Dostálová: Stavební zákon půjde do vlády o dva týdny později 5.4.2019
Návrh stavebního zákona by měl jít na vládu v polovině dubna  29.3. 2019
ČKAIT: Stavební zákon je uspěchaný, není dobře připravený  28.3.2019
Stanovisko ČKA k věcnému záměru rekodifikace veřejného stavebního práva 28.3.2019
Společné územní a stavební řízení se osvědčilo, výrazně zkrátí povolování 22.3.2019
KDU-ČSL navrhuje za nedodržení lhůt ve stavebním řízení pokuty  18.3.2019
Ke kritice stavebního zákona se přidávají další  6.3.2019
Návrh stavebního zákona podle expertů ohrožuje kulturní dědictví  12.2.2019
Babiš požaduje přijetí stavebního zákona do r. 2021, tlačí na MMR  13.12.2019 


Komentáře ke článku

 
 
 
 

25. 1. 2020 18:12:38. Re: Sídlo nejvyššího stavebního úřadu by zatím chtěla 4 krajská ... Jitka

  Takže změna změny? Na obcích s rozšířenou působností by zase byly státní pobočky?

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

28. 2. 2020 08:15:31

Re: Rozhledna na vrchu Šibeník

Připadá mi to jako politizování situace kolem členství v EU, které cílí na lidi bez znalostí souvislostí a bez zájmu o politiku. Hurá, podívejte jak je EU dobrá! Všude i v autobusech nálepky, jak se EU spolupodílí na všem, málem i na výrobě betonových tvárnic na chodníky a sirky do krabiček. Samá podlost! My zatím platíme do fondů EU méně, než kolik čerpáme, ale proč čerpáme na takovéto téměř bezvýznamné stavbičky miliony, když nám kulhají investice i peníze do oprav všech typů silnic? Proč naši řidiči denně bourají po srážce se zvěří? Na I.třídách a dálnicích? Protože nemáme oplocení a podchodu i mosty pro zvěř, aby nemusela přes cestu pod kola aut! Toto má být smysluplná investice za stovky milionů!! Kdo to nezažil, neví, co to je za nezměrný děs, který někteří řidiči zaplatí životem nebo doživotním zmrzačením, a nejen oni. ale i jejich děti, partneři, rodiče. O likvidaci majetku a zruinování některých z nich nemluvě. Mně takto rozhledny připadají jako aktivity Kocourkovských občanů. Není těch stovek pitomostí v této zemi už moc? Celý den by na jejich výčet nestačil! Také pokus primátora Macury v Ostravě prosadit novou 3 km tramvajovou trať v Porubě tam, kde ji nikdo nepotřebuje a dokonce většina občanů odmítá, patří do této kategorie pomatenosti, protože zase jde o to, že nějaký spolek amatérů omylem zvolených ve volební euforii na Magistrátě odsouhlasil, že na to může Ostrava dostat víc než miliardu z dotací. Slabomyslnost lidiček bez významu hold v této zemi stále má podivnou váhu! Jak dlouho ještě bude blbost tolerována?

20. 2. 2020 18:50:35

Re: Re: Polemika o panoramatu a mrakodrapech pokračuje.

Polemika o výškových budovách nikdy neskončí. Dnes je to již otázka prestiže, nikoliv potřeby. Kdo výš, je geroj, je víc. Viz Arabský svět i dálný asijský východ. Blbost lidská vítězí. Ale žižkovská trojka od Evy Jiřičné nejsou mrakodrapy, to je úchvatný návrh, jak zaplnit místo po telekomunikační věži a kdo zná podrobně a detailně souvislosti, musí se paní Jiřičné poklonit. Věřím, že její kouzelný návrh bude realizován a rozhodně nemá pražádný vliv na panoráma Prahy, notabene historického centra. On tu někdo v této části Žižkova vidí historické centrum? Nákladové nádraží, konec jedné části Prahy, příliš vzdálené od toho centra, které obdivují miliony cizinců, i Čechů a Moravanů. A co Letná, tam blob Kaplického nebyl vedle panoráma staré Prahy? Tam byl, hned vedle. A kolik bojovníků ho prosazovalo, že? Proti nás bylo asi víc, tak to monstrum stát nebude. Ale návrh Jiříčné je naprosto něco jiného. Ve všech myslitelných hodnotitelných směrech. Skvěle zasazen do oblasti, i výškově, i polohově, i s ohledem na dopravní poměry. Pojďme ho podporovat proti hlupákům, kteří sice mají akademický titul, ale v hlavě něco zřejmě jiného, než lidské moudro. Postižení člověka se projevuje všelijak, je těžká doba, když podle expertů má 20% vysokoškolských absolventů duševní poruchu různého typu. Ono to možná i tady bude vidět. Nechť postižení prominou, ale léčení může být v Klecanech i zdarma, u profíků.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz